2009-04-29:

ReverseCraft E01 part 3

re:easy:video:reversecraft
Wczoraj wieczorem została upubliczniona 3cia i zarazem ostatnia część pierwszego odcinka mojego kursu, a w zasadzie serii videotutoriali, o reverse engineeringu. Ostatnia część dostępna jest tam gdzie zwykle, czyli na serwisie uw-team.

W planach oczywiście są dalsze odcinki kursu o RE, i przypuszczam że w przeciągu dwóch tygodni nastąpi publikacja drugiego odcinka.

Jak zwykle wszelkie komentarze mile widziane :)

Comments:

2009-04-30 01:16:51 = leon
{
dobry, ciekawy odcinek. Czego sie mozna spodziewac w drugiej czesci?;)
}
2009-04-30 04:59:18 = Adawo
{
Mój wielki szacun za wiedzę. Nie mogę się już doczekać kolejnych odcinków.
}
2009-04-30 08:29:37 = mkasprzyk
{
Wszystko elegancko i zrozumiale, czekam na kolejny odcinek :) I nie zdradzaj co to będzie bo lubię niespodzianki :P
}
2009-04-30 11:38:52 = Zombiak
{
Videoarty ekstra, chociaż dla mnie już raczej nieprzydatne ;) Podziw, że patch zadziałał (niemal) od razu.
}
2009-04-30 14:21:16 = M
{
Coraz lepiej, naprawdę interesująco i nawet mniej chaotycznie niż na początku ;-)

Tylko taka mała drobnostka odnośnie samego video(a raczej audio) - dość cicha wyszła ta część i na laptokowych głośnikach czasem nie za wyraźnie słychać co mówisz.

Czekam niecierpliwie na część drugą :)
}
2009-05-01 03:31:18 = magu
{
słuchawki załatwiają sprawę :P a 3 cześć jest najciekawsza ;P
}
2009-05-04 00:32:34 = Gynvael Coldwind
{
@leon
Jak pisałem wcześniej, kolejne części będą bardziej edukacyjne, czyli w kolejnych odcinkach będę starał się przemycić za równo trochę wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. Zastanawiam się również nad kilkoma odcinkami bonusowymi o assemblerze (dla bardzo początkujących) oraz o zasadzie działania systemu komputerowego, ale z punktu widzenia RE. Przy czym co dokładnie będzie w następnym odcinku się okaże jak się pojawi następny odcinek (co powinno się stać do końca tego tygodnia).

@Adawo
Thx ;>

@mkasprzyk
Szczegółów zdradzał nie będę ;>

@Zombiak
Tyaa, "niemal" ;> W następnym epsie pojadę z GVIMa, mam nadzieje że dzięki temu uniknę zjadanych EBP ;>

@M
Przyznaje że z wyregulowaniem audio mam pewien problem. Postaram się zrobić kapkę głośniejsze kolejne epsy ;>

@magu
;>
}
2009-05-04 05:06:59 = mulander
{
Wykład świetny.

@gynvael
++ na poparcie bonusowych odcinków o assemblerze, ja na pewno skorzystam.

hmm gvima, czyli test emacsa nie wypadł pozytywnie albo jeszcze nie został przeprowadzony? :)
}
2009-05-09 12:08:03 = asd
{
Taa, kurs o assemblerze na podobnym poziomie jak dotychczasowe video-arty chętnie obejrzę :)
}
2009-05-09 13:09:52 = myst
{
swietny kurs, czekam na nastepne czesci! ;D
}
2009-05-10 02:28:54 = Radom
{
Świetny videoart. Poziom dobrze dobrany choć czasem nierówny. Zaraz po tłumaczeniu prostych rzeczy potrafisz przejśc na skrótowy opis "trudniejszych" zagadnień.

Pozdrawiam

P.S.
Zrobiłeś na końcu błąd przy prawach zamiast 40300040 dałeś 40300030.
}
2009-06-21 16:26:03 = faramir
{
Wczoraj obejrzałem epizod 1 i 2 ReverseCraft w celu odetchnięcia od nauki :). Świetna sprawa, przystępnie wszystko pokazane. Dzięki!
Nawet te wpadki, mimo, że przez przpadek, to wyglądają prawie celowo zrobione ;). Zwłaszcza wychodzenie z "tarapatów". Zrozumiałem wtedy coś w stylu: "mi to się zdarzyło - wam też może; gdy coś nie będzie działać, to możliwe, że zrobiliście błąd w kodzie a nie, że się nie da... sprawdzcie wszystko dokładnie".

Jedna sprawa mnie jednak lekko niepokoi, tzn. zastanawiam się, czy nie da się w nasmie zrobić jakichś makr czy czegoś, że jak w kodzie kompilator zobaczy "memcpy" to by w tym miejscu wstawił 0x40abcd, a przy "malloc" był 0x40efab zamiast samemu zmieniać wszystkie miejsca? Skoro można ustawić adres początkowy, to może dałoby radę ustawić, że "call malloc" to "call malloc" przy czym by wiedział gdzie to malloc się znajduje?
}
2009-06-21 21:17:31 = VGT
{
Przy okazji news'a z czescia druga zainteresowalem sie tematem i nadrobilem zaleglosci, czyli obejrzalem takze cala czesc pierwsza.
Musze przyznac, ze prezentowana przez Ciebie wiedza jest bardzo ciekawa i przystepnie przekazana :)
Tutoriale jak dla mnie sa bardzo ciekawe i z checia obejrze kolejne czesci.

Co do oddzielnej serii dotyczacej assemblera dla poczatkujacych - jestem bardzo "za".
W moim przypadku jedyna niewielka stycznosc z assemblerem byla lata temu (kurs "jak napisac gre" Adriana Chmielarza, na ktorym i tak wymieklem, gdyz wtedy okazal sie za trudny ;) ).
Prezentowane przez Ciebie sposoby przegladania kodu potrafia sporo dac, ale tylko pod warunkiem, gdy wiadomo, co te instrukcje assemblerowe oznaczaja, wiec taka wiedza sie na pewno przyda.
}
2009-06-23 10:01:21 = Gynvael Coldwind
{
@mulander
głos doliczony ;>
emacs jeszcze nieprzetestowany ;>

@asd
głos doliczony ;>

@myst
;>

@Radom
Gratuluje uważnego oglądania ;>>
Co do poziomu, to mam nadzieję że wmiarę pojawiania się kolejnych odcinków będzie bardziej zbalansowanie ;>

@faramir
Hehe jedyne co było celowe w tej wpadce to zostawienie jej ;>
Natomiast cieszę się że przesłanie zostało zrozumiane ;>
Da się zrobić makra w nasm, pewnie będę jeszcze o nich mówić ;>

@VGT
Cieszę się że się podoba ;>
Jeśli chodzi o kurs asma, to głos doliczony ;>

Widzę że zainteresowanie asmem faktycznie jest spore, więc się pewnie pojawi niedługo parę epsów o tym ;>
}
2011-06-14 02:05:47 = jnr3x
{
Witam :)

Pisze w akcie desperacji poniewaz nie wiem dlaczego ale plik ze strukturami tga i obrazu nie moze dac mi takiego samego kodu w asm jak na filmiku, moze to troche smieszne ale nie mam pojecia co jest grane, doszedlem nawet do czytania dokumentacji gcc oraz dev-a.
Juz 4 godzine spedzam nad rozgryzaniem tego problemu :D Analizowalem kody, porownywalem, jest dokladnie tak samo ;) Czy moglbym uzyskac odpowiedz na to pytanie? :) Jezeli moje pytanie jest niestosowne albo w nieodpowiednim miejscu to mozna je usunac, nie obraze sie :D

Pozdrawiam :)
}
2011-06-14 02:07:51 = jnr3x
{
Edit: Albo inaczej, czy jest w ogole na to pytanie odpowiedz :D
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 9 ∗ 6 + 3 =