2010-10-04:

Ciekawostki #3

press
Kolejna garść wygrzebanych tu i tam ciekawostek.

-=*) Programowanie
http://js1k.com/home
Magia w 1024 znakach, aka wyniki compo na aplikację w JS mieszczącą się w 1024 znakach. Szczególnie polecam rzucić okiem na pracę która wygrała compo :)
Do tego j00ru dorzucił linka do szachów na ZX81 mieszczących się całkowicie w 672 bajtach:
http://www.kuro5hin.org/story/2001/8/10/12620/2164

-=*) Hacking
http://securitytraps.no-ip.pl/
Przez to to w linku zamiast poreseachować coś w weekend siedziałem i rozwiązywałem zadanka ;p
Zadań póki co jest coś koło 23, z czego 5 to easter eggi - odpowiedniki moich blogowych "kotków". Ogólnie polecam, a szczególnie wskazuje na zadania z kategorii Exploits/Riddles w której można znaleźć kilka bardzo fajnych i prostych (w sensie złożoności) zagadek z C++, zadanie "Runme" z kategorii Java(scripts/applets), "Keys" z kategorii Software/Reversing, oraz dział Cryptography/Programming. Naprawdę dobrze się bawiłem przy tych zadankach (na tą chwilę jeszcze dwa mi zostały do zrobienia, ale to kwestia czasu ;>).

-=*) Computer History
http://ascii.textfiles.com/archives/2714
“You’re stealing it wrong: 30 Years of Inter-Pirate Battles” by Jason Scott - kapitalna prelekcja z DEFCONu, a must see :)

-=*) Reverse-engineering
https://blogs.sans.org/computer-forensics/2010/09/29/hex-editors-for-malware-analysis/
Porównanie hex-edytorów. Przydatne.

-=*) Reverse-engineering / Programowanie
(znalezione przez znajomego na forum http://www.edgeofnowhere.cc/viewtopic.php?p=2483118)
Całkiem sprytnie skonstruowany kawałek kodu, którego zadaniem jest wyładowanie z pamięci DLLki której jest częścią (tj. takiej podrzuconej za pomocą DLL injection). Warte zauważenia jest to, że w zasadzie mamy do czynienia z Return Oriented Programing :)
     push -2
     push 0
     push Module
     mov eax, TerminateThread
     push eax
     mov eax, FreeLibrary
     jmp eax

Natomiast j00ru całkiem słusznie zauważył, że równie dobrze można użyć FreeLibraryAndExitThread :)

-=*) Gamedev
http://www.indiegames.com/blog/2010/10/trailer_fez_polytron.html
Trailer bardzo fajnie wyglądającej platformówki 2D/3D indie. Platformówka w zasadzie jest 2D, ale świat można obracać o 90 stopni (wg osi pionowej), co daje kapitalne możliwości tworzenia ciekawych planszy.
Hmm, w sumie na scenie indie pojawia się sporo produkcji typu ‘klawisz X przekształca świat’ (np. obraca go, zmienia grawitacje, etc). Z gier dużych producentów kojarzy mi się głównie z Legacy of Kain: Soul Reaver w którym Raziel mógł w dowolnym momencie przejść do “świata spektralnego”, który stanowił wykrzywioną wersję świata materialnego (bardzo fajna gra btw).

-=*) Elektronika
http://www.lucidscience.com/pro-night%20vision%20viewer-1.aspx
Mono-noktowizor domowej roboty (oparty na światle podczerwonym).

-=*) Computer History / Low-Level
http://www.intel.com/standards/floatingpoint.pdf
Bardzo ciekawy, fajnie napisany, artykuł o powstawaniu standardu IEEE-754 (liczby zmiennoprzecinkowe) oraz o jego najnowszej rewizji.

-=*) Inne
http://konrad-zuwala.pl/
Mój znajomy programista/researcher Konrad Zuwała (być może kojarzycie jego artykuły z Hakin9 czy Xploit, sporo ich opublikował) dorobił się bloga (link powyżej). Z ciekawych rzeczy póki co (blog ma kilka dni) można znaleźć jego prezentacje z SecDay 2010 zatytułowaną "Nested VMs. Ukrywanie kodu". Zapraszam ;)
(w najbliższym czasie wrzucę link do bloga Konrada pod menu)

I tyle na dzisiaj...

Comments:

2010-10-04 11:50:24 = qyon
{
Taka mała sugestia: dodaj sobie jakieś staty zliczające klikniecia w linki przy ciekawostkach :]
}
2010-10-04 12:10:50 = r9s
{
Utknąłem na 5 zadaniu :> Jakieś protipy?
}
2010-10-04 13:40:14 = Gynvael Coldwind
{
@qyon
O, bardzo dobry pomysł ;)

@r9s
Szczerze to nawet nie pamiętam co było 5te sprzed rejestracji ;p
}
2010-10-04 14:22:04 = Mawekl
{
Dzięki za wrzucenie linka ;)

@r9s
5p-lvl to prościutki XSS ;)
}
2010-10-04 16:48:16 = r9s
{
@Mawekl
dzięki
}
2010-10-04 17:50:08 = MSM
{
Nie wiem czy nikogo nie interesują liczby zmiennoprzecinkowe?

Pozwolę sobie zauważyć jako pierwszy po 6h od publikacji że link do dokumentu o floating point jest nieprawidłowy ;)
(http://gynvael.coldwind.pl/www.intel.com/standards/floatingpoint.pdf a czyż nie powinno być www.intel.com/standards/floatingpoint.pdf)
}
2010-10-04 18:09:01 = Gynvael Coldwind
{
@MSM
Thx, link poprawiony :)

@Mawekl
n/p, keep the fire burning ;)
}
2010-10-04 18:12:35 = tanatos
{
A propos pierwszego linka przypomniało mi się to:

main(k){float i,j,r,x,y=-16;while(puts(""),y++<15)for(x
=0;x++<84;putchar(" .:-;!/>)|&IH%*#"[k&15]))for(i=k=r=0;
j=r*r-i*i-2+x/25,i=2*r*i+y/10,j*j+i*i<11&&k++<111;r=j);}

@gamedev:
Z serii gier "przekształcających świat" ciekawie zapowiada się też czterowymiarowa "Miegakure".
http://www.youtube.com/watch?v=GhBoY6s-Fhw
Choć zastanawiam się czy to nie będzie przypadkiem kolejny 'Duke Nukem: Forever'...

A propos tego ostatniego, dzisiaj pojawiło się video z gameplayem: http://www.youtube.com/watch?v=0-97N6jNKb4#t=2m30s
}
2010-10-04 20:46:09 = Gynvael Coldwind
{
@tanatos
O ja, dobre, nie znałem tego ;)
(co ciekawe, można to na JS przerobić w kilku prostych ruchach)

Ad gra, ciekawa. Huh, gry indie w ogóle mają dobre pomysły ;)

Co do DNF, nooo wygląda jak DNF ;D ;)
}
2010-10-05 23:25:06 = przemoc
{
Przykład tanatosa, którego naturalnie z samego kodu "nie widziałem" przypomniał mi inny majstersztyk w C choć nieco innego rodzaju. Chyba każdy musiał to widzieć, ale mimo wszystko podlinkuję. ;)

wget http://www.de.ioccc.org/2000/dhyang.c -qO - | tee tmpfile.c; for I in 1 2 3; do gcc tmpfile.c && ./a.out | tee tmpfile.c; done
(oczywiście bez linii poleceń też można się tu obejść, ale tak jest najszybciej)
}
2010-10-06 09:09:18 = Gynvael Coldwind
{
@przemoc
A to ciekawe.... nie dość że za każdym krokiem wyświetla skompilowany kod który generuje kolejny rysunek, to jeszcze wpada w pętle. Ta pętla tu mi się najbardziej podoba - gcc x.c&&./a.out>x.c jako jeden krok w maszynie turinga... I like it ;D
}
2010-10-11 18:35:28 = Cross
{
Witam,
Chcialbym sie zapytac, nie znacie jakies zagraniczne wyzsze szkoly (najlepiej w UK lub USA),
gdzie by uczyli Software Development i nie byl by duzy problem z przyjeciem zagranicznych studentow?
Dzieki za kazda rade!
(przepraszam ,ze to pisze tutaj)
}
2010-10-12 22:43:32 = Gynvael Coldwind
{
@Cross
Przyznaje, że dziwne miejsce na takie pytanie ;)
Raczej poszukałbym na zagranicznych uczelni, czy są kierunki które Cię interesują, czy mają stypendia dla obcokrajowców, czy studia są płatne czy bezpłatne, a jeśli płatne to w jaki sposób (np. czy płatność jest odroczona do N lat po studiach, czy może trzeba co semestr płacić).
Natomiast... może Ci ktoś faktycznie odpisze, we shall see :)
}
2010-12-29 09:56:54 = bx
{
Ja nie mogę przejść nawet pierwszego lvl. :)

}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 6 ∗ 6 + 1 =