TL;DR: Po pierwsze: config do gVim'a o który trochę osób pyta jest tutaj: http://gynvael.vexillium.org/dump/_vimrc (pod *nixami trzeba zmienić czcionkę, etc). Po drugie: publikacja epsa o Magus Ex Machina odsunie się o jakieś dwa miesiące (problemy techniczne). Więcej poniżej...

Config do gVim'a
Link do configa do gVim'a, którego używam m.in. podczas nagrywania video tutoriali (co kilka dni ktoś mnie o to pyta, więc...):
http://gynvael.vexillium.org/dump/_vimrc
Posiadacze innych systemów niż Windows 7 i Vista będą musieli wybrać inną czcionkę (albo wrzucić sobie czcionkę Consolas na dany system ;>).

Dodam, że config jest przerobioną wersją configa, który rozdawał kiedyś mój wykładowca z programowania i algorytmiki, dr Bogdan Pawlik.

Jeśli chodzi o theme, to używam ironman.

Eps o Magus Ex Machina
Niestety publikacja epsa o Magus Ex Machina przesunie się o jakieś dwa miesiące. Przy nagraniu natrafiliśmy na pewne kłopoty techniczne, których na szybko nie udało się rozwiązać.
Następną okazję do nagrania będziemy mieli dopiero jak wrócę w lutym, więc... niestety nic z tego póki co :(

K, tyle na dzisiaj!

Comments:

2011-12-27 09:38:04 = ged_
{
ja polecam wlaczyc

set relativenumber

i wylaczyc

set number

dzieki temu mozna b. precyzyjnie poruszac sie po ekranie.

tutaj przyklad jak to wyglada: http://stevelosh.com/media/images/blog/2010/09/vim.png
}
2011-12-27 16:10:23 = Dakurels
{
Jeśli chodzi o theme'y to ja polecam wombat256: http://www.vim.org/scripts/script.php?script_id=2465
}
2011-12-28 20:31:04 = zxc
{
witam. mam takie pytanie. zaczynam przygode z windows forms i co wedlug was jest lepsze winapi czy mfc ?
}
2011-12-29 12:00:30 = Sebaa
{
Windows Forms to raczej dla .NET a WinAPI to środowisko natywne ;>
}
2012-01-03 20:03:27 = zxc
{
Gynvael, masz moze zamiar zrobic podcast z uzyciem DirectX i grafiki 3D ?
}
2012-01-03 20:07:24 = olly
{
@Gynvael polecasz programowanie w MingW (C++) czy Visual C++ 2010 Express ?
}
2012-01-03 23:19:14 = Gynvael Coldwind
{
@ged_
Woah, ciekawa opcja :)

@zxc
Ad Windows Forms/WinAPI/MFC - kwestia co planujesz pisać i z jakich narzędzi korzystać. Do Forms/MFC w zasadzie potrzebujesz Visual Studio (C#, C++), natomiast do WinAPI wystarczy w większości wypadków cokolwiek (MinGW GCC, etc).
Natomiast... pisanie w WinAPI to PITA prawdę mówiąc, i przy większych projektach bez resource editora i tak nie ma co podchodzić.
Anyway... jeśli interesujesz się bardziej jak to działa low-level, to WinAPI brzmi jak niezły wybór. Natomiast jeśli chcesz po prostu stworzyć aplikację okienkową, to z WinAPI się namęczysz, więc coś o poziom wyżej brzmi rozsądniej (Forms/MFC/etc).
(That being said... ja w zasadzie wszystko w WinAPI klepie... ale za dużo to tego nie ma ;p)

Ad DirectX / Direct3D - nie - prawie nie mam pojęcia o DirectX. W zasadzie od zawsze korzystam z OpenGL, więc jeśli coś więcej o "akcelerowanym" 3D będzie, to prawie na pewno OpenGL (lub pochodna).

@olly
A w czym Ci wygodniej :) Oba kompilatory są niezłe (tj g++ & cl.exe). Chyba raz mi się zdarzyło nawet klepać projekt który kompilowałem pod oby dwoma (z uwagi na to, że -Wall -Wextra się trochę różni od /W4, tj oba zwracają sporo tych samych, ale i trochę różnych warningów).
Osobiście korzystam trochę więcej z MinGW GCC, z uwagi na to, że czasami coś tam klepię w C99, a Visual C++ nie supportuje C99, a tym bardziej C1X.
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 7 ∗ 7 + 2 =