Dwa krótkie ogłoszenia. Po pierwsze, wyszedł nowy numer magazynu Programista z moim artykułem. A po drugie, wygląda na to, że Helion przygotowuje polskie wydanie "The Tangled Web" Michała Zalewskiego. Więcej w treści postu...

Programista 3/2012
Pełen spis treści z opisami artów jest w linku poniżej, więc wspomnę tylko o moim artykule pt. "Diabeł tkwi w szczegółach: C/C++ (część 1)" (do znalezienia na stronie 21). Sam artykuł jest o tym, jak to w C i C++ rzeczy oczywiste nie zawsze są takie oczywiste i proste jak by się chciało, i jak nieuważny programista może sobie przez to zafundować kilka godzin z debuggerem (w najmniej szkodliwym wypadku). Tematyka artykułu jest zbliżona do postów o C/C++ które czasem wrzucam na bloga, więc jeśli podobały wam się te posty, to zachęcam do rzucenia okiem na artykuł.
Dodam jeszcze, że feedback mile widziany.

EDIT: Zupełnie zapomniałem o podziękowaniach dla moich ulubionych proof readerów: unavowed, j00ru - big thx!

Link do info: click

"The Tangled Web" PL
A raczej "Splątana sieć. Przewodnik po bezpieczeństwie nowoczesnych aplikacji WWW", bo taki tytuł będzie nosić polskie wydanie. Z tego co widzę na stronie wydawnictwa, to książka będzie kosztować wstępnie 54.90zł, a tłumaczenie robił Wojciech Moch.
O samej książce już pisałem, więc zainteresowanych zachęcam do kliknięcia w któryś z linków w okolicy.

Link do info: click

I tyle...

Comments:

2012-08-23 20:14:35 = Qyon
{
Nie wiesz czy lcamtuf przejrzy choć książkę po tłumaczeniu a przed drukiem?


ps.

literówka w tytule
}
2012-08-24 08:37:07 = Xev
{
Twój artykuł jest świetny, mam nadzieję że będziesz często tam pisał :)
}
2012-08-26 19:59:06 = Paweł Grześkowiak
{
Mam nadzieje, że kolejne numery będą obszerniejsze. Numer 2 przeczytałem jednym tchem. Jutro idę po 3. ;-)
}
2012-08-27 13:39:57 = Kuba
{
Kolejny świetny artykuł... Oby więcej takich :)
}
2012-08-27 20:51:06 = asd
{
Będę trochę krytyczny w stosunku do artykułu.

Ogólnie jest ok, brakuje mi tylko przykładu kodu, który może zostać błędnie skompilowany w przypadku statycznych obiektów globalnych.

Wspomniałeś w artykule o rozwiązaniu powyższego problemu za pomocą makr (?) GCC, które na innym kompilatorze mogą nie działać. Odpowiedniejszym byłoby wspomnienie o sposobie z funkcjami zwracającymi referencję do obiektu statycznego, albo klasy ze zmiennymi statycznymi.
}
2012-08-27 20:55:48 = asd
{
Warto by również wspomnieć o problemach z kolejnością wywoływań destruktorów.
}
2012-08-29 06:54:54 = Gynvael Coldwind
{
@Qyon
Dobre pytanie. Cóż, w razie czego zawsze istnieje oryginał :)
Thx, literówka fixed.

@Xev, Kuba
Ciesze się, że się podoba :)
Jakieś uwagi?

@Paweł Grześkowiak
Jeśli byś rzucił okiem na mojego arta, daj znać co sądzisz.

@asd
O, feedback, yay :)
Co konkretnie rozumiesz przez "statyczne obiekty globalne"? Przyznaję, że przychodzi mi do głowy kilka rzeczy, np:
- "statycznych" w rozumieniu "static storage duration", o których pisałem w artykule i do którego przykład był (chociaż fakt faktem, był to przykład sztuczny)
- "statycznych" w rozumieniu "internal linkage", o czym fakt faktem nie pisałem ;)
- coś innego?

Nie makr, atrybutów. Co do sposobu o którym piszesz, czyli metod używanych przy singletonach, to zgadzam się, że warto byłoby to dodać do artykułu - dobra uwaga, dzięki :)

Ad kolejność wywołań destruktorów - masz coś konkretnego na myśli, czy po prostu sytuacje odwrotną/analogiczną do sytuacji z konstruktorami, która jest opisana w artykule?

}
2012-09-21 10:09:37 = bagsiur
{
Hej Gyn,

możesz polecić jakiś godny zainteresowania magazyn w wersji angielskiej?
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 4 ∗ 10 + 2 =