Na przedostatnim streamie pojawiło się zadanie nazwane później "drone scan", w którym, "kontrolując" (trochę na zasadzie gry paragrafowej) skanującego drona, należało wykonać mapę bardzo dużych podziemi pod pewnym zamkiem. Rozwiązań pojawiło się zaskakująco dużo (podsumowanie rozwiązań przygotowane przez foxtrot charliego) i wspominałem już o nich na ostatnim streamie. Rzeczą nierozstrzygniętą pozostał ogłoszony podczas streamu konkurs na najlepszą animację (w postaci video) samego skanowania.

Na dole postu znajdują się wszystkie zgłoszone prace, ale zacznę od ogłoszenia zwycięzcy konkursy, do którego wędruje książka "Wprowadzenie do algorytmów" (czyli słynny "Cormen") ufundowana przez Wydawnictwo Naukowe PWN (podziękowania):

Autor zwycięskiej animacji: blamedrop - gratulacje!

Wszystkie można obejrzeć poniżej:

Autor: blamedrop




Autor: abc


Autor: KrzaQ


Autor: protonmm




Autor: Marcin Jakubowski


Autor: pajadam


Autor: Pe Zet


Autor: Łukasz Geras


I jeszcze kilka losowych rzeczy powiązanych z samym zadaniem i konkursem.

Jak wspomniałem na omówieniu misji (tj. na poprzednim livestreamie), zadanie nie polegało na ściągnięciu wszystkich możliwych pozycji drona (których było przeszło 180 tys.), niemniej jednak było to popularnym podejściem, zapewne zgodnie z założeniem, że łatwiej eksperymentować na plikach na dysku, niż ściągając pakiety po sieci. To z kolei sprowadziło się do momentami bardzo dużego obciążenia mojego serwera, który, o dziwo, wytrzymał i nawet przy ponad 300 QPS (queries per second) nadal poprawnie wyświetlał blog j00ru i mój (yay!). W każdym razie, trochę statystyk!

Max QPS: 626 zapytań w ciągu jednej sekundy
Średni QPS (w ciągu dwóch tygodni): 22 (podczas normalnej pracy serwera zdecydowanie 1 QPS nie jest przekraczany)
Całkowita liczba ściągniętych skanów drona: 7,872,509 pozycji

I jeszcze wykres maksymalnego lokalnego QPS oraz średniego QPS (w obu przypadkach dla próbki o długości minuty; click to zoom):



Co do samych prac, to jestem zaskoczony, że nikt nie pokusił się o 3D - raycasting sam się narzuca moim zdaniem (no i byłby to izi win ;). Inną sprawą były zgłoszone prace interaktywne - pojawiło się kilka bardzo bardzo fajnych (np. Krzysztofa Sternika, Argento czy blamedropa); same w sobie niestety nie mogły być rozważane w konkursie, ponieważ technicznie nie były video na yt czy gifem. Oczywistym obejściem, o którym zresztą pisałem tu i tam, i które zostało wykorzystane m.in. przez zwycięzce, było nagranie pulpitu/aplikacji i zgłoszenie tego do konkursu. Dodam, że część z nich bazowała na CORS, o który zostałem poproszony na samym początku konkursu.

Następny konkurs zapewne będzie na coś bardziej interaktywnego :)

I tyle!

Comments:

2017-07-26 17:14:08 = TezAdrian
{
W ramach małej ciekawostki dodam, że praca Argento chyba nie za bardzo u mnie działa :-) http://i.imgur.com/ZuxjWBX.png Efekt tylko na Firefoxie 55.0b12 64bit. Na Vivaldim już jest ok.
}
2017-08-17 00:08:21 = elo
{
alert('elo');
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 2 ∗ 6 + 6 =