Jak wspominałem już na blogu/streamie, 30 sierpnia (czyli za dwa dni) robimy z xa//vx (czyli autorem książki "HTML5 komponenty", a jednocześnie nadwornym grafikiem vexillium) podwójny 16-godzinny stream, podczas którego spróbujemy zrobić grę multiplayer. Konkretniej, spróbujemy zrobić widzianą z boku grę akcji w stylu takich klasyków jak Liero czy Soldat, przy czym głównym motywem będzie jetpack. W zasadzie od kiedy pamiętam braliśmy z xa udział w tego typu ograniczonych czasowo zabawach, zarówno we dwójkę (click 1, click 2, click 3), jak i drużynowo (click 1, click 2, click 3, click 4, click 5). Czasem wychodziło lepiej (top1-3 na danym compo/konkursie), czasem gorzej (gry nie udało się dokończyć, albo nie zadziałała podczas prezentacji), ale zawsze bawiliśmy się nieźle - stąd też pomysł, żeby ćwiczenie powtórzyć, tyle, że tym razem na streamie.

Przy okazji złożyło się o tyle fajnie, że odezwał się do mnie ebookpoint.pl (czyli internetowa księgarnia z grupy Helion) z propozycją zorganizowania promocji mojej książki na ich fanpage'u na FB (tak, dobrze pamiętacie, moją książkę wydał PWN; natomiast również można ją kupić w e-bookowej księgarni Helionu), więc postanowiliśmy połączyć obie aktywności w jedną. Co więcej, podczas streama będzie sporo zniżek w ebookpoint.pl (z informacji które dostałem mają być zniżki na około 500 tytułów), a także będą promocje na drukowane wydanie naszych (tj. xa i mojej) książek w księgarni PWN (trochę więcej szczegółów pojawi się podobno w przeddzień streamów / w dniu samego streama). Konkretny plan na dzień znajduje się poniżej (w treści posta).

Kiedy: 30.08 (wtorek), od 8:00 do północy.
Gdzie:
• Mój stream (server-side; Python/C++): gynvael.coldwind.pl/live (jak zwykle)
• Stream xa//vx (client-side; HTML5/JS/grafika): sebastianrosik.pl/live (link zacznie działać przed startem streama)
• FB ebookpoint.pl gdzie będę wrzucał drobne posty: facebook.com/ebookpointPL
• IRC: #gynvaelstream @ irc.freenode.net (jak zwykle)

Plan:
 8:00  Początek livestream. Post powitalny na FB.
10:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (14:15).
12:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (14:15).
14:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (14:15).
14:15  Q&A na livestreamie Gynvael'a.
16:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (16:15).
16:15  Q&A na livestreamie Gynvael'a.
18:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (18:15).
18:15  Q&A na livestreamie Gynvael'a.
20:00  Post techniczny na FB + zaproszenie na Q&A (20:15).
20:15  Q&A na livestreamie Gynvael'a.
 22:00  Post techniczny na FB + informacja o Q&A na koniec streamu (~00:00)
00:00  Podsumowanie, Q&A na livestreamie Gynvael'a.
~01:00  Publikacja postu podsumowującego na FB.

Uwagi:
Podczas streamu będę mniej mówił niż normalnie, przede wszystkim dlatego, że jest ograniczenie czasowe (16h na grę multi), więęęęc będzie trzeba się spieszyć ;) (ale również dlatego, że nie mam na tyle wprawy w długim mówieniu, bym dał radę mówić cały czas przez 16 godzin).

Po drugie - jakość tworzonego przez nas kodu będzie straszna. To nie będzie kod jakości produkcyjnej, nie będzie on ładny, zmienne będą się nazywać "frrr" i "m", "n", "o", "p", etc. Co więcej, będziemy na potęgę stosować tak zaawansowane metody tworzenia oprogramowania jak "Metoda Kopiego Pejsta", czy "Wiem, Że Wolne i Brzydkie, Ale Działa".
Dlaczego? Ponownie, ma to związek z ograniczeniem czasowym - kodu do napisania będzie masa, więc po prostu w przypadku takich konkursów nie ma czasu na tworzenie kodu jakości produkcyjnej (wierzcie mi - próbowaliśmy tego podejścia ze dwa razy na compo, i w obu nie zdążyliśmy dokończyć pracy). Na szczęście, nie ma również potrzeby, aby kod był ładny :)
YOU HAVE BEEN WARNED *grom w tle*

Kod będziemy w miarę na bieżąco publikować na githubie (link będzie na ekranie podczas stream).
Grafika będzie częściowo stworzona podczas streama, a częściowo robiona na bieżąco (polecam stream xa - zawsze lubiłem mu patrzeć na ręce podczas rysowania, jest niesamowity).

FAQ:
(czyli trochę pytań, które są albo zmyślone, albo faktycznie padły)

Q: Czy będą nagrania archiwalne livestreamów na YouTube?
A: Postaramy się, żeby były. Przy czym, będą pewnie podzielone na części (tak, żeby np. każda sesja Q&A była oddzielnie).

Q: Czemu nie weekend. Srsly.
A: Niestety, mój kalendarz mi powiedział, że nie ma szans abym w któryś z sierpniowych lub wrześniowych weekendów to wcisnął, a nie chciałem tego przekładać na później (przy czym m.in. dlatego trwa od rana do północy, by również osoby normalnie pracujące miały szansę rzucić okiem choćby na koniec streama).

Q: Czy podczas tego streama będą prezentowane prace z konkursu 1234b?
A: Nie, to zrobimy na kolejnym, normalnym streamie.

Q: A co jeśli nie uda się Wam skończyć gry w ciągu 16h
A: Wtedy będzie zabawnie ;) Pewnie powiemy "ups" i będziemy na bieżąco wymyślać jakieś wymówki :)

Q: Gdzie zadawać pytania do Q&A?
A: Na FB ebookpoint.pl pod moimi postami (jak się tam pojawią).

Do zobaczenia we wtorek!

Comments:

2016-09-01 18:00:26 = Kaziki
{
Było ciekawie.Oglądałem chwilę w pracy,a później po pracy do końca spora dawka wiedzy.
Tak 3maj Gyn :)
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 1 ∗ 9 + 4 =