2009-03-16:

Po marcowym compo 3h GDPL

gamedev:c++:opengl:windows:linux:easy:game
Wczoraj wieczorem od godziny 17:00 do 20:00 odbyło się trzygodzinne compo zorganizowane przez GDPL (a konkretniej przez meehav'a). Tematem przewodnim była 'gra w której jest za równo świnia jak i krowa' (oryginalny temat, przyznaje). Mimo ogólnego braku czasu, stwierdziłem że 3h w niedzielę wieczorem znajdę, i (po akceptacji propozycji przez górę - czyli moją ukochaną żonę ;>) również udało mi się wziąć udział.

Jest to w sumie pierwsza tak krótkie compo w którym brałem udział - 3 godziny na zrobienie gry, huh. Do tego grafika musiała być również stworzona podczas trwania compo i nie można było korzystać z grafik tworzonych przez innych ludzi (sorry xa, not this time). I muszę przyznać że było to baaardzoo intensywne 3 godziny ;D

Poziom prac, a było ich aż 28, (paczka z pracami dostępna tutaj lub tutaj) mnie bardzo pozytywnie zaskoczył - większość gier jest grywalna, a kilka na prawdę wciąga! Najdłużej grałem w gry Reg'a (sim typu simfarm, w którym hodujemy krówki i świnki) i w twór Krzyśka K. (gra w ASCII arcie w trybie graficznym, klon mario w której chodzi się krówką i skacze po świnkach - gra jest niesamowicie dynamiczna i bardzo estetyczna).

Co ciekawe, mimo dominującej przewagi języka C lub C++, pojawiło się też kilka prac w Pythonie (gry Kosza85 i BrutalComputer'a), jedna w Javie (gra TeMPOraL'a) i jedna w D (gra freakpp'a). Dodatkowo wladek dostarczył pracę za równo w wersji na Windowsa jak i na Linux-based OS'y. Dodatkowo cross-platformowe liby (SDL, allegro) były w częstym użyciu - muszę przyznać że ta tendencja do cross-platformowości mnie cieszy.

Co do mojej pracy, to stworzyłem klon turret defense (lub tower defense, jak kto woli) w OpenGL+SDL (nie kompilowałem na OS X ani na Linux-based OS'ach, ale powinno pójść bez większych problemów) - czyli po wyznaczonej trasie idą sobie zombie-świnki i zombie-krówki, a user musi nie dopuścić by zombie-zwierzątka dotarły do końca trasy. W tym celu user stawia działa (które można upgrade'ować) za pieniądze, które dostaje neutralizując kolejne zombie-zwierzaki. Warto rzucić okiem na gameplay poniżej (youtube + link do AVI). Grafike robiłem w tzw. międzyczasie ("międzyczasu w trzech godzinach mało jest" - stare egipskie powiedzenie) w MSPaint i GIMP.

Oczywiście src jak zwykle dostępny na końcu - przy czym uwaga: to było pisane w 3 godziny, tego jest tysiąc linii kodu, więc nie spodziewać się czytelności, ani tym bardziej poprawności kodu.

Podsumowując część pisaną, respect dla wszystkich którzy wzięli udział i wysłali pracę! Pozwolę sobie wymienić ich z nicków:

Adde, Anonim, BrutalComputer, Charibo, compawo, dabroz, freakpp, Invi, KK, Kos, Kosz85, Lavi, Maskl, menajev, mi-ku, oshogbo, Pastan, piotrek89, Rafal Si, Reg, Scorpide, Sethis, sobol, TeMPOraL, wladek, Yarek, yomyn

A teraz część multimedialna!

Do ściągnięcia:
postcompo3h.zip (0.5 MiB) - binarka (win32) + źródła (sterowanie - czytaj readme)

Screen z mojej gierki:
sim farm crossed with starcraft UMS


Gameplay:
Link do AVI: gyncompo2.avi (28mb, 7 min 32 sec)



Comments:

2009-03-16 05:30:28 = xa
{
Pierwszy! Niech ich wszystkich krowy zeżrą, żeby to grafik udziału wziąć nie mógł... Na drugi raz sam napisze jakąś gre... tylko kto mi zrobi grafiki....
}
2009-03-16 10:11:25 = Charibo
{
Jest mega prosta taktyka - wystarczy postawić na środku 2 działka i poupgradeować na maxa. ;D
}
2009-03-16 11:26:06 = TeMPOraL
{
Ja stawiałem zazwyczaj tuż przy wyjściu i też działa ;). Anyway, świetna gierka!
}
2009-03-17 02:07:28 = Gynvael Coldwind
{
@xa
Ja ci zrobie grafe! ;D

@Charibo, @TeMPOraL
Kilka takich jest taktyk jest ;>
Anyway, ciesze się że się podoba ;>
}
2010-12-22 22:24:29 = Includer
{
Pomysł zaczerpnięty ze starcraftowego UMSa (use map settings) turret defense ?
}
2010-12-25 13:07:55 = Gynvael Coldwind
{
@Includer
Of course :)
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 9 ∗ 7 + 2 =