Jest to w sumie pierwsza tak krótkie compo w którym brałem udział - 3 godziny na zrobienie gry, huh. Do tego grafika musiała być również stworzona podczas trwania compo i nie można było korzystać z grafik tworzonych przez innych ludzi (sorry xa, not this time). I muszę przyznać że było to baaardzoo intensywne 3 godziny ;D
Poziom prac, a było ich aż 28, (paczka z pracami dostępna tutaj lub tutaj) mnie bardzo pozytywnie zaskoczył - większość gier jest grywalna, a kilka na prawdę wciąga! Najdłużej grałem w gry Reg'a (sim typu simfarm, w którym hodujemy krówki i świnki) i w twór Krzyśka K. (gra w ASCII arcie w trybie graficznym, klon mario w której chodzi się krówką i skacze po świnkach - gra jest niesamowicie dynamiczna i bardzo estetyczna).
Co ciekawe, mimo dominującej przewagi języka C lub C++, pojawiło się też kilka prac w Pythonie (gry Kosza85 i BrutalComputer'a), jedna w Javie (gra TeMPOraL'a) i jedna w D (gra freakpp'a). Dodatkowo wladek dostarczył pracę za równo w wersji na Windowsa jak i na Linux-based OS'y. Dodatkowo cross-platformowe liby (SDL, allegro) były w częstym użyciu - muszę przyznać że ta tendencja do cross-platformowości mnie cieszy.
Co do mojej pracy, to stworzyłem klon turret defense (lub tower defense, jak kto woli) w OpenGL+SDL (nie kompilowałem na OS X ani na Linux-based OS'ach, ale powinno pójść bez większych problemów) - czyli po wyznaczonej trasie idą sobie zombie-świnki i zombie-krówki, a user musi nie dopuścić by zombie-zwierzątka dotarły do końca trasy. W tym celu user stawia działa (które można upgrade'ować) za pieniądze, które dostaje neutralizując kolejne zombie-zwierzaki. Warto rzucić okiem na gameplay poniżej (youtube + link do AVI). Grafike robiłem w tzw. międzyczasie ("międzyczasu w trzech godzinach mało jest" - stare egipskie powiedzenie) w MSPaint i GIMP.
Oczywiście src jak zwykle dostępny na końcu - przy czym uwaga: to było pisane w 3 godziny, tego jest tysiąc linii kodu, więc nie spodziewać się czytelności, ani tym bardziej poprawności kodu.
Podsumowując część pisaną, respect dla wszystkich którzy wzięli udział i wysłali pracę! Pozwolę sobie wymienić ich z nicków:
Adde, Anonim, BrutalComputer, Charibo, compawo, dabroz, freakpp, Invi, KK, Kos, Kosz85, Lavi, Maskl, menajev, mi-ku, oshogbo, Pastan, piotrek89, Rafal Si, Reg, Scorpide, Sethis, sobol, TeMPOraL, wladek, Yarek, yomyn
A teraz część multimedialna!
Do ściągnięcia:
postcompo3h.zip (0.5 MiB) - binarka (win32) + źródła (sterowanie - czytaj readme)
Screen z mojej gierki:
Gameplay:
Link do AVI: gyncompo2.avi (28mb, 7 min 32 sec)
Comments:
Ja ci zrobie grafe! ;D
@Charibo, @TeMPOraL
Kilka takich jest taktyk jest ;>
Anyway, ciesze się że się podoba ;>
Of course :)
Add a comment: