Kolejna porcja linków...
-=*) Research (Windows internals)
http://www.piotrbania.com/all/articles/allocate_deadlock.txt
“Why you shouldn't allocate usermode memory from PsSetLoadImageNotifyRoutine routine callbacks”. Dobrze wiedzieć ;)
-=*) Low-Level
http://visual6502.org/
Symulator (nie mylić z “emulator”) procesora 6502, napisany w Pythonie i JavaScript. Wg. mnie majstersztyk.
-=*) Low-Level
http://www.pagetable.com/?p=406
Ciekawe case study zachowania instrukcji ROR na wczesnych wersjach MOS 6502. Raczej coś dla osób zainteresowanych historią komputerów, szczególnie na poziomie assembly.
-=*) Gamedev
http://www.gamedev.pl/screens.php?x=view&id=7588
Nowy screen projektu Balllloooooooon. Klimatycznie to wygląda, kojarzy mi się z Magic Carpet :)
-=*) Programowanie
http://regedit.gamedev.pl/news_1403_building_json_parser_library_for_c.html
Ah... czasami marzy mi się system paczek z gotowymi do użycia libami do C/C++ na windę. Ale niestety, nie ma nic takiego co by zdobyło dużą popularność (tj. miało dużo różnych libów). Więc przed użyciem liba trzeba przejść przez Labirynt Kompilacji i Ścieżkę FUUU. W powyższym wpisie mamy tego śliczny przykład ;)
(No OK, jest http://devpaks.org/ który niestety jest mało popularny... hmm, something else?)
-=*) Security
http://news.discovery.com/tech/online-passwords-could-be-a-map.html
Fajny pomysł na uwierzytelnianie - zamiast hasła, mapa. Żeby się zalogować musisz wybrać specyficzną lokację na mapie. Brzmi to trochę jak rozwinięcie pomysłu z logowaniem się wskazując kilka punktów na obrazku.
Natomiast dużym problemem tutaj imo jest “zasłanialność hasła”. Tzn, jak mam monitor 20’, to będę minimalizował okienko z mapką i zasłaniał monitor ręcami żeby nikt nie widział jaką lokację na mapie wskazuje? No i co z malware który robi screen shoty?
Natomiast imo idzie to w dobrym kierunku :)
-=*) Low-Level
http://j00ru.vexillium.org/?p=632&lang=pl
j00ru wrzucił relację z SecDay, oraz, co ważniejsze, swoją prezentację, która imo jest niezłą ściągą z x86-64.
-=*) Elektronika
http://www.lucidscience.com/pro-lazarus-64%20prototype-1.aspx
Lazarus-64 Retro Game System prototype.
-=*) Low-Level + Games
http://hackaday.com/2010/09/29/16-bit-alu-in-minecraft/
To po prostu trzeba zobaczyć :D
Przypomina mi to CPU oparty o game of life napisany bodajże w Javie (tylko nie mogę znaleźć linka :<)
I tyle...
2010-09-30:
Comments:
-----
Widziałem już gdzieś podobny system(z wykorzystaniem grafiki) który opierał się na wybieraniu kilku(nastu) zdjęć(twarzy) z kilku zestawów(składających się z kilkudziesięciu fotek).
-----
Gyn, mam pytanko: jakiej dystrybucji Linux'a używasz?(bo podejrzewam że nie "Ubantu")
Ano ;)
@dD3s
Hmm w zasadzie muszą być albo zaokrąglone albo lepiej - sprawdzane z dokładnością do pewnej odległości (chociaż to by wymagało prawie plain-text, ehm, plain-map-coord, w bazie, co jest średnim pomysłem).
ad dystrybucja jakiej używam
Używam dystrybucji Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit :)
Nie korzystam chwilo z Linuxa w domu.
Ale jak mam wybierać, to zazwyczaj biorę ubuntu ;>
Add a comment: