TL;DR: Po pierwsze: config do gVim'a o który trochę osób pyta jest tutaj: http://gynvael.vexillium.org/dump/_vimrc (pod *nixami trzeba zmienić czcionkę, etc). Po drugie: publikacja epsa o Magus Ex Machina odsunie się o jakieś dwa miesiące (problemy techniczne). Więcej poniżej...
Config do gVim'a
Link do configa do gVim'a, którego używam m.in. podczas nagrywania video tutoriali (co kilka dni ktoś mnie o to pyta, więc...):
http://gynvael.vexillium.org/dump/_vimrc
Posiadacze innych systemów niż Windows 7 i Vista będą musieli wybrać inną czcionkę (albo wrzucić sobie czcionkę Consolas na dany system ;>).
Dodam, że config jest przerobioną wersją configa, który rozdawał kiedyś mój wykładowca z programowania i algorytmiki, dr Bogdan Pawlik.
Jeśli chodzi o theme, to używam ironman.
Eps o Magus Ex Machina
Niestety publikacja epsa o Magus Ex Machina przesunie się o jakieś dwa miesiące. Przy nagraniu natrafiliśmy na pewne kłopoty techniczne, których na szybko nie udało się rozwiązać.
Następną okazję do nagrania będziemy mieli dopiero jak wrócę w lutym, więc... niestety nic z tego póki co :(
K, tyle na dzisiaj!
Sections
- lang: |
- RSS: |
- About me
- Tools
- → YT YouTube (EN)
- → D Discord
- → M Mastodon
- → T Twitter
- → GH GitHub
Links / Blogs
- → dragonsector.pl
- → vexillium.org
- Security/Hacking:
- Reverse Eng./Low-Level:
- Programming/Code:
Posts
- Paged Out! #5 is out,
- CVEs of SSH talk this Thursday,
- Debug Log: Internet doesn't work (it was the PSU),
- FAQ: The tragedy of low-level exploitation,
- Solving Hx8 Teaser 2 highlight videos!,
- Gynvael on SECURITYbreak podcast,
- Paged Out! #4 is out,
- I won't be able to attend CONFidence'24 after all :(,
- xz/liblzma: Bash-stage Obfuscation Explained,
- Two of my bookmarklets: image extraction and simple TTS,
- → see all posts on main page
// copyright © Gynvael Coldwind
// design & art by Xa
// logo font (birdman regular) by utopiafonts / Dale Harris
/* the author and owner of this blog hereby allows anyone to test the security of this blog (on HTTP level only, the server is not mine, so let's leave it alone ;>), and try to break in (including successful breaks) without any consequences of any kind (DoS attacks are an exception here) ... I'll add that I planted in some places funny photos of some kittens, there are 7 of them right now, so have fun looking for them ;> let me know if You find them all, I'll add some congratz message or sth ;> */
Vulns found in blog:
* XSS (pers, user-inter) by ged_
* XSS (non-pers) by Anno & Tracerout
* XSS (pers) by Anno & Tracerout
* Blind SQLI by Sławomir Błażek
* XSS (pers) by Sławomir Błażek
// design & art by Xa
// logo font (birdman regular) by utopiafonts / Dale Harris
/* the author and owner of this blog hereby allows anyone to test the security of this blog (on HTTP level only, the server is not mine, so let's leave it alone ;>), and try to break in (including successful breaks) without any consequences of any kind (DoS attacks are an exception here) ... I'll add that I planted in some places funny photos of some kittens, there are 7 of them right now, so have fun looking for them ;> let me know if You find them all, I'll add some congratz message or sth ;> */
Vulns found in blog:
* XSS (pers, user-inter) by ged_
* XSS (non-pers) by Anno & Tracerout
* XSS (pers) by Anno & Tracerout
* Blind SQLI by Sławomir Błażek
* XSS (pers) by Sławomir Błażek
Comments:
set relativenumber
i wylaczyc
set number
dzieki temu mozna b. precyzyjnie poruszac sie po ekranie.
tutaj przyklad jak to wyglada: http://stevelosh.com/media/images/blog/2010/09/vim.png
Woah, ciekawa opcja :)
@zxc
Ad Windows Forms/WinAPI/MFC - kwestia co planujesz pisać i z jakich narzędzi korzystać. Do Forms/MFC w zasadzie potrzebujesz Visual Studio (C#, C++), natomiast do WinAPI wystarczy w większości wypadków cokolwiek (MinGW GCC, etc).
Natomiast... pisanie w WinAPI to PITA prawdę mówiąc, i przy większych projektach bez resource editora i tak nie ma co podchodzić.
Anyway... jeśli interesujesz się bardziej jak to działa low-level, to WinAPI brzmi jak niezły wybór. Natomiast jeśli chcesz po prostu stworzyć aplikację okienkową, to z WinAPI się namęczysz, więc coś o poziom wyżej brzmi rozsądniej (Forms/MFC/etc).
(That being said... ja w zasadzie wszystko w WinAPI klepie... ale za dużo to tego nie ma ;p)
Ad DirectX / Direct3D - nie - prawie nie mam pojęcia o DirectX. W zasadzie od zawsze korzystam z OpenGL, więc jeśli coś więcej o "akcelerowanym" 3D będzie, to prawie na pewno OpenGL (lub pochodna).
@olly
A w czym Ci wygodniej :) Oba kompilatory są niezłe (tj g++ & cl.exe). Chyba raz mi się zdarzyło nawet klepać projekt który kompilowałem pod oby dwoma (z uwagi na to, że -Wall -Wextra się trochę różni od /W4, tj oba zwracają sporo tych samych, ale i trochę różnych warningów).
Osobiście korzystam trochę więcej z MinGW GCC, z uwagi na to, że czasami coś tam klepię w C99, a Visual C++ nie supportuje C99, a tym bardziej C1X.
Add a comment: