Programista
Zacznę od Programisty.W zeszłym numerze (7/2013) było sporo ciekawych rzeczy (np. artykuł o Unity3D Marka Sawerwaina, itd.), natomiast chciałbym zwrócić uwagę na dwie bardziej znajome (przynajmniej mi) twarze, które pojawiły się w numerze:
- Po pierwsze, został opublikowany wywiad z Joanną Rutkowską m.in. na temat QubesOS.
- Po drugie, ukazał się tam artykuł Adama Sawickiego (którego część moich czytelników zapewne kojarzy z serwisu Warsztat, wcześniej gamedev.pl), o tytule "Inteligentne wskaźniki w C++11".
Co do obecnego numeru (który jeszcze jest w drodze do mnie) to mój dobry znajomy, nadworny grafik Vexillium, a także profesjonalny frontendowiec - Sebastian "Xa" Rosik - opublikował w nim artykuł o tworzeniu gier na Firefox OS, co brzmi dość egzotycznie. Warto rzucić okiem ;>
Pełniejszy spis treści (więcej tutaj):
- Aplikacje w chmurze, czyli jak korzystać z IBM SmartCloud Enterprise
- Sztuczki i idiomy w języku C++
- Biblioteka jQuery mobile a wieloplatformowe witryny i aplikacje internetowe
- Tworzenie gier na Firefox OS
- "LancerHub.com – the work is getting global". Freelancing, czyli globalna rewolucja na rynku pracy
- Szybka grafika 2D
- C++ AMP – dodatkowa moc obliczeniowa la każdego
- Location based services: obsługa lokalizacji pod Android OS
- Kolumnowe bazy danych – za i przeciw
- Indeksy w bazie MongoDB
- Jak całkowicie odmienić sposób programowania żywając refaktoryzacji
- Scrum jakiego nie znacie. Co można zmieniać i jak?
- KDK - Git. Rozproszony system kontroli wersji
Dragon Sector
Drugą sprawą o której chciałem wspomnieć (a o czym już wspominałem po angielskiej stronie lustra) jest blog Dragon Sector (naszego teamu CTFowego) - http://blog.dragonsector.pl/. Po każdym CTFie staramy się wrzucać tam posty z rozwiązaniami jednego/kilku zadań, więc a nuż coś kogoś zainteresuje.Nadmienię przy okazji, że DS istnieje już 7 miesięcy, i z trzech osób na początku team urósł do dziewięciu (+ kilka osób gościnnie z nami grywa). Wzięliśmy też udział w 14 CTFach (+ rzuciliśmy okiem na trzy), i udało nam się sześć razy stawać na podium (1*top1, 1*top2, 4*top3) - jest to wynik, który mnie osobiście bardzo cieszy, biorąc pod uwagę, że stajemy w szranki często z niesamowitymi zespołami działającymi już dłuższy czas.
Dodam, że po 8 miesiącach sezonu 2013 w rankingu CTFTime.org jesteśmy na miejscu trzecim (za teamem Plaid Parliament of Pwning, który wygrał sezon 2011, oraz More Smoked Leet Chicken - sojuszem rosyjskich teamów Leet More oraz Smoked Chicken - ktory to był top1 w rankingu w 2013). Ale do końca sezonu jeszcze sporo CTFów; so far so good ;>
W każdym razie CTFy to świetna zabawa i można się maaasę ciekawych rzeczy dowiedzieć, więc zachęcam do spróbowania / zakładania teamów / etc.
I tyle!
P.S. Ad "jak zacząć z CTFami": zachęcam do rzucenia okiem na materiały video zlinkowane w tym poście).
P.S.2. Thx Kuba :)
Comments:
Limity zależą od CTFa; często w online nie ma limitu, a w offline są (4-8 osób).
Tak, jedno zadanie może jednocześnie rozwiązywać kilka osób, ale ma to zazwyczaj jedynie sens jeśli rozwiązują je razem - w innym wypadku niepotrzebnie powielają swoją pracę (no chyba, że zadanie jest na tyle dziwne, że trzeba oddzielnie do niego podejść i próbować bardzo różnych pomysłów, ale to się w miarę rzadko zdarza).
O, słuszna uwaga! Przerobię to dzisiaj ;)
Jeszcze chwilkę będzie trzeba na to poczekać niestety, ale do końca roku na pewno przynajmniej jedna część się ukażę :)
Add a comment: