Zgodnie z przewidywaniami, o których pisałem na FB kilka dni temu, pierwotny (już raz rozszerzony) nakład mojej książki rozszedł się w całości (na marginesie: WOW - dzięki za zaufanie!). Mój wydawca od razu umówił dodruk w drukarni, natomiast chwilę to potrwa i kolejny nakład będzie gotowy dopiero w drugiej połowie listopada. A więc wysyłka egzemplarzy zamówionych od mniej więcej dnia wczorajszego nastąpi dopiero po ich wydrukowaniu - za opóźnienia bardzo przepraszamy. Z uwagi na to książka będzie niedostępna w przedsprzedaży od dzisiaj do poniedziałku. W poniedziałek sprzedaż (w tym ostatni dzień przedsprzedaży - w końcu we wtorek premiera ;>) ruszy ponownie, właśnie tych egzemplarzy, które będą drukowane w listopadzie. Raz jeszcze przepraszam za problem (choć od strony autora - it's a good problem to have).

P.S. Pojawiło się nagranie z mojej prelekcji z PyConPl'15 sprzed tygodnia.

Comments:

2015-10-23 12:40:37 = Lorek
{
Na spotkaniu w Krakowie będzie można kupić książkę?
}
2015-10-23 15:17:35 = kpalka
{
Gratulacje! Już czekam na ebook :)
}
2015-10-23 20:52:23 = reader
{
1. Na nagraniu powiedziałeś, że angielska wersja będzie w przyszłym roku. Mógłbyś podać jakąś dokładniejszą data?
2. Czy cena będzie podobna do polskiej wersji?
}
2015-10-24 12:03:37 = Gynvael Coldwind
{
@Lorek
Prawdopodobnie nie, ale jeszcze zobaczymy (niestety problem z nakładem jest prawdziwy i oznacza również, że dla wydawnictwa nic egzemplarzy nie zostało, żeby można przywieźć na spotkania). Jeszcze będziemy kombinować though.

@kpalka
Thx!
Jeszcze trochę ponad miesiąc niestety ;)

@reader
1. Niestety jeszcze nie mam dokładnej daty, ale będzie to prawdopodobnie trzeci lub czwarty kwartał.
Póki co wersja angielska jest w planach - jeszcze nawet z wydawcami w US nie rozmawiałem (czekałem na wyniki sprzedaży; w zasadzie już je mam, więc mógłbym z nimi porozmawiać).

2. Nie mam zielonego pojęcia (patrz wyżej).
Jak znam rynek to będzie droższa (z tego co widzę, to tego typu książki kosztują koło $40; ale to równie dobrze może być więcej jak i mniej; po rozmowie z wydawcami będę wiedzieć coś wiećej).

Przepraszam, póki co nie jestem zbyt pomocny w tej kwestii.

}
2015-10-24 12:15:09 = enlilos
{
Tak z ciekawości: jak duży był ten nakład? :-)
}
2015-10-24 12:20:17 = Gynvael Coldwind
{
@enlilos
Mniejszy niż myślisz, ale większy niż podobno zazwyczaj książki techniczne nowych autorów są publikowane. Natomiast nadal mniej niż myślisz ;)
}
2015-10-25 16:48:09 = Janek
{
No właśnie, jeszcze w czwartek można było zamówić w przedsprzedaży. A dziś wchodzę, i tu zonk... A miałem zamówić książkę z rabatem, nigdzie nie było info że przedsprzedaż może zakończyć się wcześniej.. Pozdro.
}
2015-10-25 16:50:31 = Gynvael Coldwind
{
@Janek
Jak pisałem, książka będzie jeszcze dostępna w przedsprzedaży w poniedziałek.

"nigdzie nie było info że przedsprzedaż może zakończyć się wcześniej"
Zgoda - nie spodziewaliśmy się, że zejdzie cały (rozszerzony) nakład ^_-
}
2015-10-25 19:15:30 = Look
{
Witam,

@Gynvael mam pytanie czy po rejestracji na spotkanie w Warszawie powinien przyjść jakiś mail potwierdzający? Rejestrowałem się w pierwszy dzień kiedy było info i do dzisiaj nie dostałem żadnego maila. Pytam dla pewności ponieważ rejestrację wykonywałem z telefonu.

Pozdrawiam i gratuluję wyników sprzedaży przedpremierowej! ;)
}
2015-10-25 21:47:28 = Gynvael Coldwind
{
@Look
Dzięki dzięki :)

Nie, google forms nie wysyła potwierdzeń. Jeśli chcesz to wyślij mi swojego mejla na mejla, to sprawdzę, czy jesteś na liście.

Cheers!
}
2015-10-26 11:51:07 = reader
{
Czy nakład dzisiejszej przedsprzedaży już się "skończył"? Były przewidzane jakieś limity dla dodatkowego dodruku? Na stronie w dalszym ciągu jest zerowa dostępność i brak możliwości złożenia zamówienia.
}
2015-10-26 12:00:20 = Imi
{
Sprawdzałem dzisiaj kilka razy więc chyba w ogóle nie są na razie dostępne. Po za tym pisze że przedsprzedaż zostanie wznowiona 28.10.
}
2015-10-26 12:13:28 = reader
{
Widziałem tą informację, ale nie pokrywa się ona z tym co napisał Gynvael. Trochę dziwną sytuacją byłoby prowadzenie przedsprzedaży po premierze, stąd nie ufam dacie 28.X
}
2015-10-26 12:15:45 = Gynvael Coldwind
{
@reader, @Imi
Dajcie mi chwilę, muszę jedną rzecz z wydawcą potwierdzić. Wrzucę jakieś info jak tylko będę wiedział co ostatecznie zostało zdecydowane.
}
2015-10-26 12:35:27 = Gynvael Coldwind
{
@reader, @Imi
OK, więc sprawa wygląda tak:
Zła wiadomość: dopiero w środę będzie odpalona znowu sprzedaż na stronie PWN.
Dobra wiadomość: wydawca zdecydował, że kolejne 1000 sztuk (z dodruku) będzie również w cenie z przedsprzedaży.
Czyli "przedsprzedaż" będzie kontynuowana do wyczerpania zapasów z pierwszego dodruku.

Kolejny dodruk będzie miał miejsce na koniec listopada (ofc nie mamy drukarni na wyłączność, a przed świętami drukują bardzo dużo pozycji, więc musimy ustawić więc w kolejce). Egzemplarze z tego, drugiego, dodruku będą już w normalnej cenie.
}
2015-10-26 17:51:23 = s0d
{
Cześć, po pierwsze wielkie gratulacje, od dawna śledziłem wszelkie materiały przez Ciebie tworzone czy też ircowe spotkania ;)

Z racji że nie przepadam za papierowymi książkami to mam pytanie czy jest szansa że Twoja książka ukaże się w postaci cyfrowej?
}
2015-10-26 18:20:48 = Gynvael Coldwind
{
@s0d
Dzięki :)
Tak - przy czym niestety z opóźnieniem - premiera ebooka będzie 1.12 (czyli za miesiąc z groszem).
}
2015-10-26 22:27:48 = grski
{
Dodruk może i z opóźnieniem, ale przesyłka za to wysłana punktualnie : )
http://imgur.com/cqwz1pOl.png
Przy okazji chciałem też podziękować za "Poradnik Początkującego Programisty" oraz całokształt działalności.
Gdy czasami opuszczają mnie chęci na programowanie, zapuszczam sobie jakiś podcast Twojego autorstwa i od razu ochota przychodzi, w głowie pojawia się myśl "też chcę kiedyś mieć tak rozległą wiedzę".
Naprawdę, dziękuję.
}
2015-10-27 22:22:35 = Radom
{
Jak długo należy czekać na wysyłkę. Już dwa tygodnie żadnej informacji kiedy będzie:(

Pozdrawiam
}
2015-10-27 22:26:02 = Gynvael Coldwind
{
@grski
Dotarło na czas? :) Miłej lektury!

@Radom
Dzisiaj była premiera dopiero, natomiast od wczoraj dystrybutor PWNu zaczął nadawać książki (mieli trochę tego, ale pewnie do jutra się uwiną z wysłaniem wszystkiego).
Z tego co mi wiadomo na odbiór w RUCHu / księgarni PWN będzie trzeba poczekać do piątku (przynajmniej takie info dostałem z różnych źródeł).
Tyle wiem ;)
}
2015-10-28 07:09:03 = zygzak
{
Moja już czeka w paczkomacie!
}
2015-10-28 10:19:55 = Choma
{
Moja również czeka w paczkomacie. Zaraz po pracy biegnę odebrać :)
}
2015-10-28 11:14:46 = kele
{
Mój egzemplarz właśnie doszedł. Bardzo ładnie i solidnie wygląda to wydanie. Nigdy nie widziałem takiej okładki, ale podoba mi się. ;-)
}
2015-10-28 12:56:18 = Praca
{
Już zacząłem się stresować, że nie będę miał co czytać na weekend, a tu w momencie pisania tego komentarza wpadł kurier z książką.

Życzę wszystkim miłej lektury!
}
2015-10-28 13:28:16 = Lemon
{
Książka dotarła, znalazłem mała literówkę na okładce ;)
http://i.imgur.com/XjLLXhX.jpg?1
}
2015-10-28 16:48:03 = Piter _OS
{
Książka dotarła :) nie mogłem się doczekać ale w końcu jest :D Wygląda niesamowicie z zewnątrz jak i wewnątrz także szacunek za wykonanie. Jak tylko zalicze egzamin z Baz Danych zabieram sie ostro za lekturę.

Pozdrawiam

P.S. Myślę że możesz zacząć myśleć o kolejnej książce bo o treść nie martwię sie w ogóle :)
}
2015-10-28 17:29:08 = Janek Ponownie
{
Zamówiłem książkę w księgarni "świat książki", mieli najkorzystniejszą ofertę ;) Niestety, pierwsze sztuki "podobno" będą po 17 listopada. Tak więc trochę poczekam. Pozdro.
}
2015-10-28 17:53:30 = daniej
{
Właśnie kurier dostarczył książkę. I od razu zamierzam pogrążyć się w lekturze.
}
2015-10-28 21:55:22 = vix
{
Hej,
nie działa jeszcze errata, a potem zapomnę:
s/prorgamista/programista @ okładka tył
}
2015-10-29 08:16:34 = WhiteLightning
{
Wczoraj mila niespodzianka, myslalem ze bede czekal do drugiej polowy listopada, a tu paczka przyszla.
Pierwsze wrazenie (mialem jakies 3 minuty, bo dzieciaki chore):
- Okladka strasznie wrazliwa na zarysowania
- Super ze nazwy zmiennych w przykladach sa po angielsku

Mam nadzieje ze uda sie wpasc w KRK na spotkanie po autograf :)
}
2015-10-29 08:25:11 = alien3211
{
Hej właśnie odebrałem książkę niby jeszcze nie ma jak zgłaszać błędów ale już pisze. Na odwrocie książki jest błąd w pierwszym zdaniu "książka, którą każdy prorgamista powinien mieć" to tylko literówka ale bardzo rzucając się w oczy:)

Ogólnie książka dobrze się zapowiada chodź parę stron jest potarganych delikatnie pewnie podczas pakowania uszkodzili :)

Pozdrawiam,
}
2015-10-29 08:44:38 = maryush
{
Właśnie - ja już mam poza okładką 2 błędy i uwagę do składni zdania jednego ;) ku pamięci:
str. 26 wiersz 8 od dołu jest dyskryptora - powinno być deskryptora
str. 48 wiersz 19 od góry jest Python (2:7) - powinno być Python (2.7)
str. 51 zdanie Łatwo można się domyślić, że jest to typ zwracany funkcji. - nie lepiej będze brzmiało: Łatwo można się domyśleć, że jest to typ wartości zwracanej przez funkcję.

A poza tym genialnie się to czyta :)
}
2015-10-29 10:07:49 = Kużdo
{
Hey,

Paczka dotarła dzisiaj o 7:21, więc trzeba było wyjść z biura po odbiór :D

Pierwsze wrażenia:
- jest gruba - i to cieszy,
- okładka z typu śliskich lubi się niszczyć i łapać paluchy,
- czcionka, listingi itp. wyraźne, fajnie się czyta
- no i napisane takim językiem, że chce się siedzieć i czytać, a tu praca czeka :/

Dzięki za jej wydanie!

Pozdrawiam.
}
2015-10-29 10:14:32 = PyProg
{
Zakupiłem Pańską książkę jeszcze w przedsprzedaży i z czystym sumieniem polecam. Kto wie, może będzie trzeba podwoić nakład? ;)Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów zawodowych.
}
2015-10-29 12:18:11 = Adrian
{
Również dostałem swój egzemplarz. Po przeczytaniu do ~100-stnej strony mogę powiedzieć, że przyjemna książka. Już od samego początku dla mnie się dobrze zapowiedziała - wejście wyjście VERBOSE o "jak rozwijane są przekierowania" (i kontynuacja w BEYOND) - nie działa w tej kolejności, to nie działa. Jakoś nie zainteresowałem się wcześniej - dlaczego?!

Podobają mi się też te ćwiczenia. Tylko gdzie te flagi?! ;)

No i mam wątpliwości co do tego:
"Powinieneś:
znać podstawy programowania (np. wiedzieć czym jest pętla),
mieć w swoim dorobku przynajmniej 1 program dłuższy niż 50 linii."

Tak zdefiniowany odbiorca tej książki to chyba przegięcie.

Z chęcią przeczytam całość i postaram się przysiąść do tych ćwiczeń (choć nie wiem gdzie na to znajdę czas, inż trzeba pisać :>).
}
2015-10-29 12:26:24 = Bazic
{
Mam! Mam! od wczoraj :)
Jako, że jeszcze nie zdążyłem zajrzeć aby poczytać.... napiszę, że okładka robi przyjemne wrażenie.

ALE

... zawiodłem się :> - nie ma informacji o nakładzie! Co gorsza - po szybkim sprawdzeniu kilku innych współcześnie wydanych książek - chyba przestało być to standardem....
.. i przyznaję się - dawno nie kupiłem "żywej" książki :)

Przepraszam za mało merytoryczną uwagę - ale nie mogłem się powstrzymać :)

@Adrian - co tam - ja się cieszę, że się "łapię" :) - poza tym - trzeba podwyższać poprzeczkę...
}
2015-10-29 16:41:47 = ozjasz
{
A ja już mam :)
Zapowiada się miła lektura na długie, zimowe wieczory...
}
2015-10-29 17:50:11 = Nights
{
Książka robi dobre pierwsze wrażenie. Zastrzeżenia mam tylko do Poczty Polskiej - nie zostawili awizo, nie poinformowali, ze już jest. W sumie, gdybym nie napisał do pwn o wysłanie mi numeru do śledzenia przesyłki prawdopodobnie w ogóle nie dowiedziałbym się, że już doszła. Ale to może być po prostu upośledzenie mojego oddziału :)
}
2015-10-29 19:47:21 = zygzak
{
str 33 w. 9 od góry - nie powinno być "wyjście" zamiast "wejście"?
}
2015-10-29 20:35:44 = Bazic
{
:) Składam zażalenie na tytuł...
Powinien być dopisek: "... - ćwiczenia".

Jestem pełen podziwu nad tak dużym przedsięwzięciem jakim było nie tylko przygotowanie treści książki ale i takie jej zaprojektowanie aby stała się czymś interaktywnym. Co krok nakłaniasz czytelnika do podejmowania pewnych działań, które pozwolą na lepsze zrozumienie tematu!

Zebrałeś w jednym miejscu mnóstwo wartościowych szczegółów dotyczących programowania - wszystko to co "jest pod maską" a czego często nie są świadomi początkujący Programiści :)

Nie mówię nawet o żadnych wskaźnikach czy o ćwiczeniu z maszyną wirtualną ale o takich przyziemnych sprawach jak "jaka jest różnica między bitem a bajtem" ;> co niektórzy (mam nadzieję) odkryją czytając rozdział o zapisie binarnym liczb.
}
2015-10-30 07:47:56 = Radom
{
Jest! Od wczoraj mam ją w kolekcji. Świetnie wydana bardzo podoba mi się czcionka i papier. Okładka również pierwsza klasa.

Cytując żonę "otworzyłeś książkę w połowie i już znalazłeś literówkę". Pierwsze rzut okiem i od razu literówka Caldwind zamiast Coldwind gdzieś w połowie książki url po rozdziale . Poczekam na serwis książki i zgłoszę kilka innych które zauważyłem aby były w jednym miejscu. Niestety już w przedmowie czy wstępie znalazło się parę. Wydaje się, że korekta edytorska troszkę zawaliła, pozjadane przecinki, drobne literówki troszkę pogarsza wrażenie. Wiem, że najważniejsza jest zawartość jednak szkoda, że takie drobnice psują ogólny świetny odbiór.

Pozdrawiam
}
2015-10-30 10:24:49 = Gynvael Coldwind
{
(zrobię sobie herbatę i odpiszę na wszystkie komentarze)

@Radom
Cieszę się, że wydanie przypadło do gustu.

Co do literówki "Caldwind" - od razu rzuciłem się do książki (w wersji elektronicznej; moje egzemplarze jeszcze nie dotarły *chlip*) żeby ją znaleźć iii... za tą literówką jest pewna historia - trafiła ona do książki już po korektach, przed samym drukiem (dokładnie tak samo jak ta literówka w pierwszym zdaniu na okładce tylnej). Nie jest ona celowa, ale nie wiem, czy będą ją poprawiać z uwagi na $POWODY :)

Co do korekty - to szczerze, to była dość solidna. Natomiast z uwagi na to, że mi się udało poprzekraczać trochę deadline'ów było trochę mało czasu pod koniec na wprowadzenie wszystkich fixów i w ostatniej turze (już po N tysiącach poprawek) było zdecydowane, że tylko najważniejsze fixy z ostatniej tury trafią do książki. Brzmi to dziwnie, ale to jest tak:
- W pierwszej turze korekta/redakcja szła w Google Docs - tam wszystko jest fajnie, wygodnie, real time.
- W drugiej turze korekta/redakcja szła w Word 2013 - tam nadal jest OK (natomiast trzeba sobie przesyłać .docx ręcznie + np. nie można robić komentarzy do przypisów ^_-).
- W trzeciej turze korekta była już robiona po składzie, czyli na PDFie. To jest o tyle PITA, że wszystko co my zaznaczyliśmy (a mogliśmy tylko zaznaczać, nie edytować), skład musiał wprowadzić ręcznie - a dostali od nas (redaktora, korekty, recenzentów/testerów i ostatecznie ode mnie) kolejne kilka tysięcy fixów do wprowadzenia ręcznie. I przypuszczam, że tutaj proces trochę nawalił i przez to są drobne literówki / brakujące przecinki.

Czyli ostatecznie to raczej moja wina (bo przez wolniejsze pisanie zabrałem trochę czasu który na ostateczny "polish" miał pójść), niż korekty/etc. A więc za wszelkie błędy/literówki/przecinki lub ich brak przepraszam i biję się w pierś!

(hmm, pewnie dałoby się ten proces trochę zoptymalizować, szczególnie trzecią turę - ale takich rzeczy człowiek się uczy podczas pierwszej książki, i wie o nich dopiero pisząc drugą ;>)




}
2015-10-30 11:39:13 = Gynvael Coldwind
{
Ad zgłaszane przez Was literówki - zachęcam do wstrzymania się aż serwis książki nie będzie miał panelu do tego - wtedy nic mi nie zginie, a wy będziecie mieli credit w Hall of Fame :)
(niemniej jednak dzięki za zgłoszenia - przy okazji każdej literówki przeprowadzam drobne śledztwo, na jakim etapie została wprowadzona - wnioski poniżej w odpowiedziach ;>)


@zygzak
Widzę, że książka dotarła :)

Ad str 33 w. 9 od góry:
Yup, masz rację, powinno być "wyjście". Z tego co widzę, literówka była w oryginalnym maszynopisie i przeżyła wszystkie recenzje/korekty, ups. Literówka-rambo ;)

@Choma
Miłej lektury :)

@kele
Cool! :)

@Praca
Miłej lektury :)

@Lemon, @vix
Potwierdzam - w dodruku powinno jej już nie być.
To literówka, która trafiła na okładkę już po korektach/składzie/etc - w zasadzie to hasło było dopisane na chwilę (dla pewnej definicji "chwili") przed samym drukiem. Ups ;)

@Piter _OS
Powodzenia na bazach i miłej lektury :)

@Janek Ponownie
Ajć. Na to wygląda niestety, że z uwagi na to, że nakład zszedł, to są opóźnienia w dostawach do księgarni :(

@daniej
Have fun :)

@WhiteLightning
Ad okładka i porysowania - hmm, ciekawe. Cóż, nadal czekam na własne egzemplarze, więc rzucę okiem jak dojdą.
Ad nazwy zmiennych - yup, nie chciałem ich tłumaczyć, więc tylko komentarze trafiły do kodu w języku polskim.
Do zobaczenia w KRK :)

@alien3211
Ad literówka: potwierdzam (patrz odpowiedź na komentarz Lemona/vixa wyżej).
Ad potargane strony: uh; puść mejla do wydawnictwa, czy by Ci nie wymienili.
Miłej lektury anyway :)

@maryush
Ad str 26 i str 48
O rany... obie literówki zrobił skład podczas wprowadzania poprawek.
Na stornie 26 tego przypisu w ogóle nie było aż do ostatecznej korekty, gdzie zaznaczyłem, żeby go dodać. Przy czym w wersji, którą wysłałem jest "deskryptora", więc literówka powstała podczas zmiany robionej przez osoby od składu (a ja potem tego nie sprawdziłem) - ups.
Na stronie 48 w oryginale było "w Pythonie 2" i korektor zaznaczył, żeby zmienić na "w językach Python (2.7)", ale podczas zmiany komuś się z "." zrobił ":" - ups.
Note to self: sprawdzać uważniej wprowadzone poprawki (patrz również mój poprzedni komentarz z odpowiedzią do Radoma).

Ad 51. Zgoda, lepiej by brzmiało :)

@Kużdo
Ad okładka - hmm, cóż, teraz za późno, żeby coś z tym zrobić I guess. Specyfika użytej technologii.
Szczerze, to jeszcze nie miałem okazji jej zobaczyć na żywo - jeszcze kilka dnia ;)

Miłej lektury! :)

@PyProg
Dzięki za miłe słowa i miłej lektury :)
Nakład już został podwojony :) Pierwotny nakład: 2k, i przez listopad będą dwa dodruki, po 1k każdy :)

@Adrian
Hah, widzę, że dobrze trafiłem z tymi dwoma ramkami VERBOSE/BEYOND o przekierowaniach - już kilka pozytywnych komentarzy na temat ich temat dostałem :)
Flagi są, zapewniam - ale... nigdy nie powiedziałem, że będą w ćwiczeniach :) Nigdy też nie powiedziałem, że nie będą w ćwiczeniach :) W zasadzie nie powiedziałem gdzie będą hy hy hy :)

"Tak zdefiniowany odbiorca tej książki to chyba przegięcie."
W zasadzie trafiłeś w sendo - jedna z moich obaw o odbiór książki przez Was - czytelników - to "czy aby nie przesadziłem z poziomem jak na bardziej początkującą część targetu". Natomiast tak jak pisałem (na blogu) / mówiłem (na YT) - to nie jest książka, od której powinno się zaczynać przygodę z programowaniem.

Miłej lektury i powodzenia z inżynierką :)

@Bazic
Szybko dotarła - dobrze słyszeć!
Nakład: 2k, + dodruk 2 * 1k w listopadzie - tyle na razie jest w planach/zrealizowane :)

Ad tytuł - hahaha wybór dobrego tytułu jest trudny :)
Co do formy, przyznaję, że trochę inspirowałem się "Windows Internals" (David A. Solomon) - strasznie mi się tam to podejście podobało "hands-on" w połączeniu z wyjaśnieniami teoretycznymi.

Cieszę się, że książka przypadła Ci do gustu w takim razie, i życzę miłej dalszej lektury :)

@ozjasz
Have fun! :)

@Nights
Miłej lektury!
Ad poczta - słyszałem, że jest z nią coraz lepiej, ale widać wpadki nadal się zdarzają.

}
2015-10-30 11:56:12 = Radom
{
@Nights Mi Pan z Poczty Polskiej rano zadzwonił że jest z paczuszką. Zapakowana ładnie i dotarła w idealnym stanie.

Ramki VERBOSE i BEYOUND dla przekierowań świetne. Zazwyczaj opis przekierowań kończył się na różnicach w wyjściach oraz > i >>

Tytuł idealnie odzwierciedla treść książki. Nie uczy ona samego programowania ani technologi od tego są inne książki jak Gynvael wspomniał w przedmowie. Najprościej opisać ją jednym zdaniem. Książka nie odpowiada na pytanie jak ale dlaczego.
W weekend mam nadzieje troszkę nadgonić z czytaniem.

Sądziłem, że nakłady książek tego typu są w granicach ~3k egzemplarzy.

Pozdrawiam
}
2015-10-30 12:02:45 = maryush
{
Gynvael, czyli obecnie lepiej spisywać babolki i potem masówkę zrobić w panelu jak będzie, a te co tu wpisaliśmy to przepadną ;) ? Pytam, bo znalazłem kolejny babolek w jednym z komentarzy ;) A co do samej książki po kolejnych dziesiatkach stron, to masz bardzo dobry styl pisarski - mimo że piszesz o złożonych (dla początkujących) tematach, to czyta się to lekko jak powieść, ba już dwa razy pokazałeś w kodzie coś, co spowodowało dyskusję i testy z kumplem (też zakupił swój egzemplarz), a to dopiero początek...

ps. No to na półce brakuje mi tylko książki j00ru do kompletu ;)

ps2. Troszkę jestem też "zły" na Ciebie za przypomnienie o MASM/NASM i przez to automatycznie HLA, oj chyba poprzypominam sobie bardzo stare czasy z #cpl i nocne przesiadywanie w SoftICE...
}
2015-11-01 22:12:24 = kaapa
{
W rozdziale 3.4 w Tabeli 2, pozycja 14 na stronie 72 w opisie operacji VMOD, jest napisane:

"Odpowiednik wysokopoziomowego rdst /= rsrc."

Wydaje mi się, że powinno być:

"Odpowiednik wysokopoziomowego rdst %= rsrc."
}
2015-11-01 22:50:30 = Gynvael Coldwind
{
@Radom
Z tego co mi wiadomo nakłady są dużo niższe normalnie (w okolicach / poniżej tysiąca), szczególnie w przypadku pierwszej książki autora (jak jest w tym wypadku) :)

@maryush
Ad błędy - te co były do tej pory zgłoszone sobie wrzuciłem na listę i będę starał się Was ścigać kto-jest-kto na serwisie książki, żeby credity porozdawać ;)
Ad dyskusje - noo, i bomba ;) O których fragmentach dyskutowaliście / co testowaliście btw?
Ad książka j00ru: Przekazałem mu uwagę ;)
Ad stare dobre czasy: ;D


@kaapa
Masz rację - puść mi mejla plz.

Z tego co posprawdzałem, to mój błąd - j00ru przy drugiej korekcie to wyłapał, a ja nie wstawiłem poprawki :(
}
2015-11-02 06:34:30 = maryush
{
Gynvael, Kumpel zaczął się ostatnio Pythonem interesować (na codzień ma styczność z HMG/HARBOUR), zaskoczyła go (i mnie też, choć piszę w nim już troszkę czasu) składnia pętli z _, pierwsza przy ćwiczeniu z 54 strony, drugi przypadek ze strony 96 dla self.r, szczególnie to ostatnie wywołało u nas lekkie eksperymentowanie (w stylu, a jak szybko zaalokuje pamięć dla miliona obiektów, a ile ich można masymalnie utworzyć, a dla czego taka dziwna liczba wyszła i skąd się to bierze). Najlepsza była jego reakcja jak otworzył książkę, coś w stylu "a ja myślałem że to bardziej kurs", ale po wyłapaniu tych smaczków stwierdził że dobrze przemyślana - samo to że osoby zajmujące się kodem na codzień zawodowo wszystko walnęły w kąt i zaczeły szperać skąd coś się wzieło o czymś świadczy ;).

Coś czuję, że dużo dyskusji wywoła jeszcze Twoja VM jak do niej Kolega dojdzie, fajna zabawa ;)

Ad książka j00ru: Dzięki :)

Ad stare dobre czasy: Tia, aż z ciekawości poszukałem felieton który wywołał swego czasu mega burzę w necie (coś w okolicach 2003 roku chyba, może wcześniej) i kurcze znalazłem... Wraz z komentarzami pod nim Pit^R'a, hinte, szkoda że nie znalazłem komentarza lcamtufa do tego tekstu (tak był, ale z tego co pamiętam, to bardzo negatywnie oceniany), ale fakt faktem - ślady z tamtych lat są nadal do odszukania (jak się pamięta co nieco o tych czasach), a to bardzo cieszy, tym bardziej jak znajdzie się dyskusję o własnym tekście parę lat później w zupełnie innych miejscach (druga wojna wybuchła w 2005 :P) :)
}
2015-11-09 08:28:37 = maryush
{
@Gynvael jako że nie ma systemu jeszcze gotowego do zgłaszania bugów, to pozwoliłem sobie wysłać Tobie na maila zaproszenie do dokumentu Google z "Erratą" - uzupełnię go jeszcze o brakujące dane.

ps. dzięki za mirror TAC'a ;)
}

Add a comment:

Nick:
URL (optional):
Math captcha: 1 ∗ 10 + 4 =