Przez następny tydzień będę trochę zajęty niestety, więc streamu się raczej nie uda zrobić (kolejny stream będzie więc 30 sierpnia, od 8 rano do północy, 16h - więcej szczegółów bardzo niedługo), więc, żeby zbyt nudno nie było, zróbmy sobie kolejne compo. TL;DR: tym razem tematem będzie gra w 1234 bajtach; nagroda jak ostatnio - amazon.co.uk gift card na 100 GBP. Szczegóły w treści posta.
Start: już teraz :)
Deadline: 28 sierpnia 23:59
Temat: gra w 1234 bajtach
Nagroda dla top1: gift card 100 GBP na amazon.co.uk
Detale/wymagania techniczne:
Gra może zostać napisana w prawie (czytaj dalej) dowolnej technologii i dowolnym języku programowania, ale wszelkie RPGMakery i inne game creatory odpadają.
Liczy się wielkość pliku do uruchomienia ALBO wielkość pliku źródłowego (decyduje autor).
Przykładowo, można zgłosić plik gra.py mający 1234 bajty, gra.pyc mający 1234 bajty, gra.exe mający 1234 bajty, gra.java mający 1234 bajty (nawet jeśli ten kompiluje się do .class mającego 10 MB), etc.
Zgłosić należy tylko i wyłącznie jeden plik, tj. nie może być żadnych dodatkowych nie-standardowych plików zgłoszonych razem z pracą (żadnych plików z grafikami/dźwiękami/etc).
Gra musi się uruchomić na Windowsie 10 x86-64 lub Ubuntu x86-64 na VM (będę się starał uruchomić każdą zgłoszoną pracę do skutku, ale prosiłbym nie komplikować tego za bardzo).
Można korzystać jedynie z bibliotek, które są dostępne standardowo w systemie (wyjątek: msvcr*.dll - doinstaluje wersje jaką trzeba w razie potrzeby) lub standardowo po zainstalowaniu SDK danego języka w domyślnej konfiguracji (np. po zainstalowaniu Java JDK lub Pythona 2.7).
Można wykorzystać dowolne pliki które znajdują się na dysku w domyślnej instalacji Windows 10 x86-64 lub Ubuntu x86-64. Nie będę złośliwie usuwał żadnych plików, ale również nie będę doinstalowywał nic poza to co jest w domyślnej instalacji, więc upewnijcie się, że dany plik faktycznie jest gdzie powinien być.
Razem z pracą prosiłbym o przesłanie zgody na jej publikację (tak, żeby po zakończeniu konkursu można od razu wrzucić paczkę na sieć).
Kody źródłowe / dodatkowe skrypty użyte w procesie tworzenia mile widziane :) (ale ich obecność lub brak nie jest istotna dla wyników konkursu)
Link do pracy (hostowanej gdziekolwiek indziej - gmail z którego korzystam odrzuci exeki) wraz z sumą SHA256 paczki w mejlu należy przesłać do 28 sierpnia godziny 23:59 na adres gynvael@coldwind.pl, a następnie napisać w komentarzach tutaj (albo na IRCu), że się wysłało.
Jeśli nie potwierdzę odbioru w 24h, należy mnie ścigać na FB/IRCu/tutaj w komentarzach/gdziekolwiek i spytać czy doszło (będę starał się potwierdzać od razu, ale chce uniknąć sytuacji, w której coś zaginęło).
Jeśli w konkursie weźmie udział ktoś z moich znajomych, sędzią oceniającym pracę zostanie inna osoba, nie związana z uczestnikami konkursu.
Standardowo zastrzegam sobie możliwość rozdania dodatkowych nagród wedle uznania (to mogą być zarówno stare sznurówki, jak i jakaś prenumerata czy gift card o niższej wartości; no idea). Zastrzegam sobie również możliwość nie rozdawania dodatkowych nagród :)
Wyniki postaram się ogłosić w przeciągu tygodnia lub dwóch od zakończenia podczas streamu / na blogu.
EDIT: W razie wszelkich wątpliwości co do zasad - pytajcie (gynvael@coldwind.pl albo IRC)! Lepiej zapytać, niż być zdyskwalifikowanym :)
Good luck and may the odds ever be in your favor ;)
2016-08-20:
Comments:
Dozwolony.
A jak będziesz wtedy uruchamiał tego JS, skoro może być tylko jeden plik? W przeglądarce, załączając go w tagu script w pustym HTML-u, wklejając kod w konsoli, czy jeszcze jakoś inaczej?
Detale techniczne pozostawiam uczestnikom :)
Plik może mieć mniej niż 1234 bajty.
Jakieś 56 bajtów:) A tak na serio: super konkurs, ciekaw jestem co też zobaczymy:)
Załóż, że komputer będzie pozbawiony dostępu do Internetu :)
@Hello
Yup :)
Jak by nie patrzeć "bez dostępu do internetu" też zadziała, a przydała by się jakaś wygodna obsługa wejścia.
Technika stworzenia .exe jest nieistotna ;)
Tak.
@Timus
Nah, tylko prawdziwe języki się bawią jeśli chodzi o źródła ;) (trudno jest argumentować, że taki runtime byłby "standardowy")
Wyjątek: jeśli zgłasza się plik .exe, to on może być stworzony jakkolwiek (przy czym w tym wypadku tylko standardowe biblioteki obecne w systemie można używać ofc).
@obl
Tak.
Domyślam się, że w treści maila takie rzeczy warto wrzucić. Ale można zaczekać na oficjalne info.
Also, czy zamiast wysyłania maila można po prostu linknąć publiczne repo, do konkretnego commita&pliku? O tyle to wygodne że cała reszta repo będzie od razu zawierała poboczne rzeczy jak instrukcja czy skrypty.
Tak.
Najlepiej jakiś readme.txt w paczce z grą.
@Xion
http://releases.ubuntu.com/16.04.1/ubuntu-16.04.1-desktop-amd64.iso
Przy czym jeśli ktoś użyje jakieś w miarę nowej innej wersji, to też postaram się ją zainstalować (z domyślnymi ustawieniami) i na tym przetestować.
Może być publiczne repo :)
Tak, przy czym w rozsądnej ilości (2-3, raczej nie więcej).
Czy kompresory kodu typu minify są dozwolone?
'Środowisko' LÖVE to raczej już przesada, prawda? (Uruchamia się love.exe mojagra.lua)
Co będzie oceniane? Gameplay, efekt graficzny?
Jaki wpływ będzie miała wybrana technologia? (W js łatwiej zrobić efekty niż np w C)
minify (jeśli masz namyśli minimalizacje wielkości js/css) - tak.
LOVE - game engine do Lua, więc traktuje to jako niestandardową bibliotekę, więc nie.
Co do oceny, to liczy się całokształt efektu końcowego, że tak enigmatycznie powiem.
Technologia będzie miała niewielki wpływ - liczy się efekt, a nie to ile ktoś musiał czasu poświęcić. Każda technologia ma swoje wady i zalety.
Jest jak piszesz - nagłówków/biblioteki .a do kompilacji nie ma w standardzie, ale DSO - libX11.so.6 & co.) już są.
Nie, nie kwalifikuje się - nie ma go w domyślnej instalacji Ubuntu (nawet po zainstalowaniu gcc/g++).
Nie, zgłoszony może zostać jedynie jeden plik, który uruchomię.
Mogę uruchomić komendą, byle była prosta (np. python asdf.py) lub skompilować w odpowiedni sposób (np. gcc asdf.c c:\windows\syswow64\kernel32.dll). Odpadają natomiast komendy typu: program "a tutaj kod bajtowy w base64 ktory bedzie wykonany" ;)
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--obRhx6jf--/x4alpjavc0y5nl5yvter.jpg
ok, dzięki (:
> Nie, zgłoszony może zostać jedynie jeden plik, który uruchomię.
To jak z tym uruchamianiem JS - pusta struktura HTML z załączonym skryptem będzie ok i sam skrypt będzie się liczył do rozmiaru?
Wysłałem Wam potwierdzenia na mejla.
@Luke
Tak jak jest napisane - można zgłosić tylko jeden plik. Nie za bardzo rozumiem czemu chcesz rozdzielać plik HTML od skryptu JS.
Może być Edge, IE, Opera, Firefox lub Chrome jak dla mnie :)
Jak by nie patrzec api JS daje duzo wiecej niz czyste inne jezyki.
Chciał bym sprobowac w pythonie 3.5 :)
Wysyłałeś mi już pracę btw? Pytam na wszelki wypadek - czasu jeszcze jest sporo :)
@PLX
Nie, liczy się całokształt - technologia jest dowolna, więc każdy może wybrać najlepszą wedle własnego uznania :)
@j0700
(Xion, ludzi mi straszysz ;D)
Tak, będę przeglądał gry na streamie :)
Poszło
Może ja bym chciał podesłać
DOSowy plik wykonywalny?
He he heh...
Potwierdzam odbiór. Zresztą, macie potwierdzenia na mejlu :)
@Rashmistrz
Może byś i chciał, ale to nie ten konkurs :)
Może następnym razem będzie DOS, kto wie ;)
Nie wiem czy dobrze kombinuję,
ale miałem taki pomysł by zaoszczędzić bajty na formacie
i później przemianować zadanie V86 na zwykły 32 bitowy proces.
I have no idea what I am doing... :D
_____________________________________________________
Niestety nie mam wystarczająco zasobów
by przystąpić do konkursu.
Następnym razem przy podobnym konkursie
polecam by maksymalnym rozmiarem było
1337 bajtów albo 4096 jak przy Java4K jest.
Co prawda to wciąż mało, ale więcej. ;)
Hej, czy kompilator Microsoftu, a konkretniej
cl main.cpp "user32.lib" "Gdi32.lib"
wchodzi w grę?
Nie wiem czy muszę pobrać inny żeby potestować ;)
Jak tam, moja praca doszła? Nie dostałem jeszcze potwierdzenia na mejlu.
Potwierdziłem Wam odbiór mejlowo przed chwilą :)
@Tinekk
Tak, to jest OK (póki to są standardowe systemowe liby).
@Rashmistrz
Będą jeszcze inne konkursy z innymi rozmiarami :) Czasem będzie mniej bajtów, a czasem więcej ;)
Również potwierdziłem Ci odbiór :)
Potwierdzone ;)
Spóźniłeś się! Wysłałeś po 23:59 ;-;
@Gynvael Coldwind
"Gra może zostać napisana w prawie
dowolnym języku programowania"
Co jeśli ktoś stworzy własny dziwny
język programowania do tego celu?
( Przykładwo takowy podobny do HQ9+ )
Taka osoba nie mogła by być zdyskwalifikowana,
bo nie złamałaby zasad tego konkursu...
Konkretniej, Dab wysłał *komentarz* o 23:59:50 ;)
Ad język - już na to odpowiadałem w komentarzach - bawiły się jedynie standardowe języki, z oczywistych powodów.
Add a comment: