Wishlista
Wishlista, czyli lista życzeń - jest to lista tematów na podcasty / videotutoriale - tematów, które otrzymuje od Was.
Jeśli chcesz zaproponować jakiś temat, wyślij mi e-mail (jest w dziale O mnie) lub wrzuć propozycję w komentarze (np. tutaj lub w moim kanale na YT).
Niestety, nie mogę obiecać, że wszystko co zaproponujecie, czy nawet wszystko co trafi na wishlistę, faktycznie doczeka się realizacji w postaci podcastu / videoarta, niemniej jednak będę się starał co jakiś czas coś z wishlisty wybierać i nagrywać :)
Wishlist
W kolejności losowej.
- [Gamedev] Jak zrobić menu?
- [Gamedev] Jak wyświetlić FPS?
[FAQ] Jak działa rand() od środka?(done)- [Code] Lista dwukierunkowa
- [x86] CPU, cykle, execution unit
- [x86/Asm] Exceptiony
[FAQ] Big endian vs little endian (zalety i wady)(done)- [Code] Serializacja i deserializacja danych (głównie w C/C++)
[Code] Proces kompilacji w C/C++(done)[Low level] Tworzenie maszyn wirtualnych(done, chociaż może jeszcze wrócę do tematu)- [Code] Kurs C/C++ (nad tym się poważnie zastanawiam - z jednej strony kursów jest sporo i też niekoniecznie chce robić podcasty o konkretnym języku, który zresztą cały czas ewoluuje; z drugiej strony dość sporo osób wykazuje zainteresowanie takim kursem... tak więc opinie mile widziane)
- [Code] Handle/deskryptory plików
- [RE] Obfuskacja/zaciemnianie kodu (czyli anty-re)
- [Code/Gamedev] OpenGL (sporo osób o to pyta)
- [Code/Gamedev] przesuwanie mapy
- [Code/Gamedev] kolizje 2D
- [Code/Gamedev] mapowanie myszy screen space vs game space
[RE] C++/obiektowość z punktu widzenia RE(done #1, done #2 i done #3)- [Code] Generator imion
- [Code] bash
- [Code] Live - podcast live, z możliwością zadawania pytań / etc.
- [Code] Programowanie ogólnie (w końcu programowanie, to nie tylko język; tutaj bym wrzucił np. wielowątkowość, trochę algorytmiki, trochę patternów, trochę wytłumaczeń różnych podstawowych mechanizmów, etc).
- [RE] anti-debug, anti-vm
- [Gamedev] Scrollowanie mapy
- [Code] "Ręczne" tworzenia parsera
- [Low-level] Tworzenie sterowników
- [Low-level] OSDev (sporo osób o to pyta)
- [Low-level] BIOS
- [Code] Sprzętowe wsparcie algorytmów
- [RE] SMC
- [Other] vim, konfiguracja, używanie
- [Asm] Optymalizacja kodu; Pomiar czasu wykonania
- [Code] Unicode, obsługa unicode w C++ (i innych językach)
- [RE/Asm] C/C++ i algorytmy w asseblmy (lub w samym assembly)
- [Asm] Tworzenie bibliotek DLL
- [Asm] Grafika
- [CUDA/OpenCL/Shadery] Assembly karty graficznej lub programowanie na karcie graficznej
- [Gamedev] Game state management
- [C/C++] Podstawowe algorytmy
- [RE] PVM(Python Virtual Machine) od strony RE
- [RE] analiza wirusa (np. wrzucającego posty na FB bez wiedzy usera)
Uwaga: wcześniej propozycję tematów spisywałem w losowych miejscach i coś mi się wydaję, że kilka tematów zaginęło - jeśli brakuje czegoś co mi podsłysałeś(aś) poprosiłbym o ponowne przesłanie :)
Comments:
Zamiast videotutorialu o tym jak obsługiwać młotek wolę taki, który przedstawi mi możliwość użycia wkrętów z sugestią, że mogę je wkręcić śrubowkrętem ręcznym, elektrycznym, a w ostateczności wbić młotkiem :)
Sam tematu nie zaproponuję, bo co mi do głowy nie przyjdzie to sobie od razu znajduję sam ;)
Ponieważ nie mogę powiedzieć, że jestem zaawansowanym programistą, tak więc dla mnie również interesującym tematem są struktury danych (jak choćby lista dwukierunkowa, którą masz w planie), czy algorytmy, te podstawowe i te bardziej zaawansowane wykorzystywane w gamedev'ie czy innej dziedzinie. Do tej pory wszystko co mi się udało obejrzeć Twojego było bardzo ciekawe i jakoś trafiało do mnie (nawet jeśli nie wszystko od razu zrozumiałem). Także ja kupuje wszystko w ciemno co ma logo gynvael coldwind ;) Pozdrawiam. :)
Wszystko od Gynvael Coldwind zawsze z przyjemnością oglądam :D
A moja propozycja na listę - boot sector.
C++ owszem, ale aspekty zaawansowane typ STL, wątki, etc
Do czego można użyć drzewka?
Jak zorganizować drzewko aby szybko znajdować szukane elementy?
Różne rodzaje drzewek: binarne, czerwono-czarne, itp. :)
Bardzo potrzebne :P
No i jakiś art o DOSie by się przydał :)
Miałbym pytanie czy jest szansa na kolejne artykuły:
Programowanie w języku C, część 1. ???
Bardzo dobrze, dokładnie opisane. Szkoda, że nie zrealizowałeś kolejnych pomysłów :)
Sterowniki(nierozmyte) ++
[Code] "Ręczne" tworzenia parsera
[Low-level] Tworzenie sterowników
[Low-level] OSDev (sporo osób o to pyta)
[Low-level] BIOS
[Code] Serializacja i deserializacja danych (głównie w C/C++)
Dodałbym jeszcze:
+ kolejny odcinek o DLL
+ callback'i co to jest, jak i gdzie się używa
+ więcej o maszynach wirtualnych
Znowu chyba przerwa w nagrywaniu, miejmy nadzieję, że krótka! Dzięki za dotychczasową pracę :)
[Gamedev] Jak zrobić menu?
[Code/Gamedev] OpenGL (sporo osób o to pyta)
[Code/Gamedev] kolizje 2D
[Code] Programowanie ogólnie
[Low-level] OSDev
[Other] vim, konfiguracja, używanie
Dzięki za te Videocasty, bardzo dużo można się z nich nauczyć. Mam nadzieję na szybkie wznowienie serii.
[Low-level] Tworzenie sterowników
Długo kiedyś szukałem jak to robić w C++ np. w WDK ale nic sensownego nie znalazłem:(
Oprócz tego chętnie obejrzałbym:
[Low-level] BIOS
Cokolwiek by się tu miało znaleźć
//...
Pisałem w te wakacje bardzo proste programy na AVR, a też chciałem zrobić jakąkolwiek komunikację mikrokontrolera z komputerem (najlepiej USB - chociaż słyszałem że to trudne). A że niewiele na temat sterowników w sieci jest to bardzo się przydałby jakiś tutorial ;]
Ewentualnie fajny filmik byłby też o komunikacji z portami USB, RS232, i różnymi innymi przez aplikacje desktopowe o ile się da w przystępny sposób zrobić.
PS. Miał Pan okazję programować kiedyś mikrokontrolery?
PS2. Ogromne dzięki za wszystkie filmiki :)
>> SELECT * FROM databasename ORDER BY 1 LIMIT 1 $SQLINJHERE <<
- sprawdzanie dostępnych komputerów w sieci
- test penetracyjny maszyn w LAN
- analiza podatności i możliwych do wykorzystania błędów
- atak na maszynę > uzyskanie dostępu do Wiersza Poleceń lub shell/bash maszyny
paradygmaty programowania (funkcyjne, aspektowe ? )
Chyba będzie zrozumiałe
Może udałoby się zrobić jakiś krótki wstęp do OpenCv ?
[c++, asm]odnajdywanie adresu funkcji bazowej
[c++, asm]tworzenie, korzystanie z funkcji dll innego procesu
[c++] easy hooks, minhook, detours for MinGw/gcc
[c++] handle exceptions SJLJ, Dwarf-2 (sry zauważyłem że jest na liście)
w zasadzie wszystko zamyka się w tematyce, iniekcji funkcji do obcej dll'ki dosyć dużo już w tej tematyce przemaglowałem ale wciąż czuje się zagubiony
Mianowicie: mały powrót do serii ASM - segmenty pamięci, rejestry segmentowe i ich użycie (CS, DS etc.).
Pytanie. Czy w systemie Windows 7 posiadając tylko uprawnienia użytkownika, istnieje możliwość uruchomienia okienka CMD z uprawnieniami SYSTEM? Jak tak, to jak to zrobić?
2) jadro Linuxa - omowienie pod katem androida
2) Algorytmika / programowanie ogólne
3) Jądro Linuxa - omówienie pod kątem androida
Aplikacja windowsowa 32 lub 64bitowa z poziomu asemblera.
Nie jakaś nasm -f win32 aplikacja i potem gcc aplikacja.obj, ale czysta w asemblerze bez gcc.
i ASM-Grafika :D
Add a comment: